• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • mimmi006

*dregel, dregel*... inte visa så där fina hus, blir tokig!

gemelli skrev 2007-08-19 20:22:40 följande:
    Men om jag visar det här huset då, då kanske ni fårstår mig mer....www.naturastenhus.seFör det är så här det kommer och bli ungefär, men med gemellis stil
  • LCroft

gemelli: Kör på stilkrock! Du kommer att få det att bli jättefint, det är jag övertygad om Följ din egen magkänsla så blir det nog bra Har ni bestämt er för att bygga nu?

• gemelli

lasseliten,

Jaa Vi hade inte tänkt allt i plankväggar.
    Genom att huset är i sten/betong så blir alla ytterväggar putsade. Sen alla inerväggar i spont

Blanda sten/klinkers golv med gedigna plank/trägolv!!!

En liten Vide i magen enligt ul
  • lasseliten

Gemelli - men jag menade innerväggarna, nu rör jag till det tror jag Men allt ser sååå snyggt ut! Men jag verkligen gillar de putsade o målade innerväggarna i gamla skånelängor

• gemelli
    mimmi006 skrev 2007-08-19 20:31:51 följande:
    *dregel, dregel*... inte visa så där fina hus, blir tokig!
    Men det är ju sååå det ska bli
  • knyttis

Gemelli- bra frågeställning! Jag tycker också om stilkrockar i lagom mängd - det gör att hem så mycket mer personligt och spännande! Men jätteviktigt att ha en gemensam nämnare för det hela trädgården, huset och inredningen så att de binds samman!

Jag gillar både mer raka och moderna hus samt mästadels gammeldags!

• gemelli
    lasseliten skrev 2007-08-19 20:37:23 följande:
    Gemelli - men jag menade innerväggarna, nu rör jag till det tror jag Men allt ser sååå snyggt ut! Men jag verkligen gillar de putsade o målade innerväggarna i gamla skånelängor
    Näää det är jag som är otydlig

Nej alltså alla bärande innerväggar är i betong och dom blir då även putsade. Sen alla icke bärnade innervägga som man spikar upp blir i träplank
  • Tåfslan å Vifslans mamma

Kikar in i tråden...inget nytt i era läckra bloggar??Förreaten förstår jag mig inte på hur ni får ens till en blogg...har försökt i flera timmar, men näe....får inte ens in en normalstor bild...men nu nöjer jag mig med att kika i andras!

• lasseliten

Ah, DÅ förstår jag! Låter skitsnyggt!

• Sagalin

kolla bloggtråden om det har komit några nya inlägg, länk finns i ts
    Tåfslan å Vifslans mamma skrev 2007-08-19 20:41:45 följande:

Kikar in i tråden...inget nytt i era läckra bloggar??Förreaten förstår jag mig inte på hur ni får ens till en blogg...har försökt i flera timmar, men näe....får inte ens in en normalstor bild...men nu nöjer jag mig med att kika i andras!
Svar på tråden Vita hem del 5