• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • Mori
    knyttis skrev 2007-08-19 15:15:00 följande:
    Åå va fint, den såg spännande ut!
    Nyfiken frågar vad som såg spännande ut?
  • lillafruluva

Vem av er är det som gjort en sänggavel av en gammal dörr(vit)?? Har bilden i huvudet men kommer inte ihåg vem av er det är

• LissAnna
    therre skrev 2007-08-19 12:26:52 följande:
    Kastar in en bild på vår hemmagjorda säng
    Superfin.
    amanda25 skrev 2007-08-19 12:42:26 följande:
    Mimmamum! Vet inte så mycket mer om affären än! Hon hade hela huset fullt av ouppackade lådor. Meddelar er ang adress och sortiment när jag har varit där. På torsdag åker jag till London! Dyr stad! Ska i alla fall gå på lite marknader m.m. Något ska man väl hitta. PS LissAnna mysig affär. Kul med lite nytt!
    Glad
  • gemelli
    lillafruluva skrev 2007-08-19 15:45:35 följande:
    Vem av er är det som gjort en sänggavel av en gammal dörr(vit)?? Har bilden i huvudet men kommer inte ihåg vem av er det är
    Sylt och INOX har
    En liten Vide i magen enligt ul
  • Sylt
    therre skrev 2007-08-19 12:26:52 följande:
    Kastar in en bild på vår hemmagjorda säng
    Åååh, vad fin!!
    gemelli skrev 2007-08-19 16:10:18 följande:
    Sylt och INOX har
    Skrattande, Välkomna o titta!

LCroft --> ang fläckar. Har en kompis som är superpedant o hon använder "bilklädsel-tvätt", spay som man kan köpa på macken. Outstanding tydligen.....
  • mimmi006

gemelli- jag vet inte vad det är för fenomen som gör att man blir kär i vita funkishus i sten med cederträpanel. Jag blev det också när vi skulle bygga, men jag har redan tröttnat på den stilen. Jag tror att man blir häpen över allt nytt, fräscht och ljust när man ser det. But stick to your plan, women!

Du kommer inte ångra dig om du håller fast vid ditt Karlssonhus som utgångspunkt. Jag tror att det är tidlöst som man ska satsa på. Ett annat tips är att inte bara se till fasaden. Det viktigaste är känslan inomhus, det är där ni är den största delen av tiden... planlösning är alltså A och O *klyschig*

• LCroft

therre så fint

Stort tack till alla tips, vi provade med vanisch och det verkar ha gått bort! Syrran var glad, tror det räddade hennes födelsedag

• LCroft

Sylt: Det måste man komma ihåg, rätt logiskt nog när man tänker efter

• mimmamum

Amanda, det låter spännande, berätta allt sen om den nya butiken och ha en trevlig tripp!

Om ni fick välja.... Vad skulle ni vilja ha på väggarna i en hall, ni får välja på följande tre alternativ: 1. pärlspont, 2. råspont eller 3. brädor. Allt i stående riktning och vitmålat!  

Svar på tråden Vita hem del 5