Vita hem del 5
Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!
Om det prompt ska vara stående så väljer jag pärlspont. Hade det varit liggande så hade jag valt brädor...eller råspont...eller, nej brädor...tror jag!
Skogsstjärnan skrev 2007-08-18 17:32:45 följande:
mimmamum: Jag vet ju inte ens själv vad jag tänker så vad begär du egentligen?
Jag vet inte om det blir för mycket med liggande brädor i hela hallen. Vet inte alls vad vi ska göra med den. Vet bara att den läskiga mörkblåa tapeten ska väck före jul! Gravida deppiga kvinnor borde inte få gå in i tapetaffärer och handla, tycker jag iaf.
mimmamum: pärlspont!
lcroft: Bra att det hjälpte!
Peak: Spännande!!!
Gemelli: Vi håller jupå och bygger vårt hus nu, och eftersom vi bor på landet ville vi ha ett traditionellt lantligt hus, men i liiite modernare tappning än en gammaldags bondgård. Eller nåja, modernare och modernare... Utvändigt är det väl burspråket som står för den delen Men ditåt. Visst kan jag tycka att arkitektritade hus och funkishus i sten är snygga, men i långa loppet skulle jag trötta på det. Ville också ha ett hus som "står sig med tiden". Dessutom är jag lantis ut i fingerspetasarna och en annan typ av hus skulle skära sig Bådse med mig OCH med naturen runtomkring! Det är mycket man ska ta hänsyn till när man väljer hustyp!
Du undrade visst också om det var DRÖMHUSET. Jo det är det väl Visst drömde jag om både glasveranda, amerikansk veranda och mycket annat, men någon stans måste man skära ner och då blev det som det är idag. Så hundra procentigt DRÖMhus är det väl inte, men nog till 99.99 % då man tänker på pengar och vad man i verkligheten har för möjligheter. Om man inte vill betala skulder på huset tills man är pensionär...
Enkelt men fint enligt oss själva
Ursäkta igen för alla stavfel. Skriver snabbt då jag skriver på datorn och läser inte alltid igenom det jag skrivit före jag skickar iväg... Snubblar på tangenterna!
Gemelli
Vi byggde hus för snart 3 år sen. Och det beställdes för nästan 4 år sen. Och på de tide har det hänt otroligt mkt i husväg. Vi var lite fega och valde ett klassiskt hus. Jag har många ggr ångrat att vi inte vågade oss på funkisstilen. Men nu ångrar jag inte det längre, däremot skulle jag vlja ha ett gammalt hus istället, med vinklar och vrår och uppvuxna äppelträd i trädgården osv.
Nu har vi bestämt oss för en utbyggnad. Den blir ganska rejäl och kommer kosta en slant. Men vi har plats på tomten och vi kommer ha råd med lite dyrare lån. Den nya utbyggnaden kommer vara lite modernare på utsidan med pulpettak för att få en härlig rymd och takhöjd. Utbyggnaden kommer bestå av vårt nya master bedroom med en stor klädkammare och ett stort inglasat uterum. Vi kommer då ta bort väggen mellan vårt nuvarande sovrum så att vardagsrummet blir större.
Nu gäller det bara att en arkitekt ska rita upp det och sedan skriva entreprenadkontrakt.
Hej vänner!
Idag är jag sååå glad för vi har beställt nya dörrar till hela huset!
Nu är våra hemska björkfanérdörrar snart ett minne blott.
Såhär ser tvättstugedörren ut, resten är likadana fast utan fönster då.
http://www.diplomatdorrar.se/XLinner/XLconturvrunt.html