• NyfikenRosa

Vita hem del 5

Välkommen till tråd nummer 5, gamla som nya medlemmar!
    Vi fortsätter här att diskutera vitt, romantiskt, klassiskt, skärgårdstil, manhattan/upper east och så vidare.. Alla stilar är välkomna!

♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt ska ha ett ställe att prata om allt det vita. Självklart gillar vi också att ha detaljer i naturliga färger som beige, brunt och olika nyanser av dessa. Men basen är alltid vit och vi älskar att inreda med linne, ull, trä och bli blandar gärna nytt och gammalt för en personlig look. Vi fegar lite med färgerna men kan någon gång vara modiga att slänga i en ljusblå kudde hihi... Du är kanske är mindre förtjust i skrikiga färger och vill ha ett rogivande hem!
    I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
  • Svar på tråden Vita hem del 5
  • Lillsyrran
    mimmamum skrev 2007-08-20 08:59:00 följande:
    Nytt inlägg! Välkomna dit!
    Ursäkta MIG SOM ÄR SÅ otecknisk...med jag klickade på länken för att ladda hem scriptina...men hur gör man sen?????

snälla minnamum hjälp mig!!!!
  • mimmamum

Lillsyrran, ska försöka! Om du har PC klickar du på den första WinTrueType, välj spara på skrivbordet. När den ligger där högerklickar du på den och väljer extract files. Då skapas en ny mapp på skrivbordet. Du öppnar sedan kontrollpanelen och teckensnitt, där får du leta efter typ ladda in eller liknande. Du kan också prova dra in mappen där. Himmelbit hjälpte mig!

• knyttis
    MariaV skrev 2007-08-20 07:48:08 följande:
    Igår skrev jag ett nytt inlägg i bloggen om ni vill kika (som inte ville visa sig förs nu) lantligating.blogspot.comNyfiken Rosa kanske känner igen sig!
    Helt underbart det måste vara en fröjd att promenera där med lillan
  • knyttis
    Adamama skrev 2007-08-19 23:05:48 följande:
    Man kan ju göra eget karbonpapper. Lite enklare än att rita av tycker jag. Då skriver du ut texten på papper, sedan skuggar du på baksidan av pappret med en mjuk blyertspenna. Sedan lägger du pappret med texten uppåt, skuggningen ner mot ytan. Sedan fyller du i konturerna av texten med en vass penna, då fastnar blyertsen på baksidan av pappret på underlaget och då får en ritning. Fy, vad svårt det var att förklara något så enkelt!
    Så brukar jag också göra - busenkelt!
  • gemelli
    Surfturf skrev 2007-08-20 08:09:44 följande:
    Hej och godmorgon.Var ett tag sedan jag var här inne och kikade.Håller för fullt på med att försöka få ihop konceptet till företaget som vi skall starta(möbler och inredning....), det är jättekul och inspirerande.En fråga, kommer ihåg ett hem här inne som en tjej har,otroligt romantiskt och "Shabby chic", massor av madonnor osv, fransk romantik...vet ngn vem jag kan tänka på???Gemelli: Underbart hus som du länkade till, jag fick inte upp några större bilder på det, var hittar man det?
    Oj jag vet inte vilket du menar? Fundersam Jag länkar till så mkt jag
    En liten Vide i magen enligt ul
  • Sussi N

Tack snälla båda två.

Hjorthan skrev 2007-08-20 08:13:27 följande:
    Vintage har det så som du beskriver!
    mimmamum skrev 2007-08-20 08:26:46 följande:
    Godmorgon!Emmasa, vad kul med en tjuvkik, ser jättemysigt ut! Är så avundsjuk på dig som har ett helt nytt hus att inreda!Surtuft, lycka till!
  • LCroft

En snabb fråga, jag har i nån flytt förlagt mina betyg!!! Hur man kan göra det är en bra fråga men när många är och hjälper till och bär så har det försvunnit. Nu har jag iaf kontaktat min gamla klasslärare som jag hade när jag läste till läkarsekreterare och hon ringde nyss tillbaka att det borde finnas kopia vid skolan, vilket gör mig överlycklig! Nu funderar jag på att köpa henne en blomma som tack för att hon så snabbt kollat upp och försöker fixa fram det till mig, är man fånig om man för en blomma eller skulle ni uppskatta det?

Svar på tråden Vita hem del 5