Inlägg från: Mettan69 |Visa alla inlägg
  • Mettan69

Vita hem del 5

När vi skulle göra i ordning äldsta pojkens rum så ville han ha svarta tapeter .iiiiihhhhh. gick inte dumma mamma med på utan det fick bli grårandiga tapeter och svarta detaljer i stället och nu är han nöjd. Mamma också hihi

• Mettan69

På tal om gåvor. Vi har haft en jordhög i våran trädgår som jag slitit med länge för att bli av. I går fick jag hjälp av grannen som kom med sin fyrhjuling med släp. Han och gubben öste jord på den och han körde iväg den till sin körbana. Det tog två timmar och sen var högen borta. Hur glad var inte jag... Det hade tagit mig säkert en vecka att få bort det själv då det var väldigt packat. Nu skulle jag vilja ge honom en sak som tack för hjälpen men vad ger man en familjefar i 40-års åldern? Några förslag??? 

• Mettan69

mimmamum: I går kom hjärtegrynet hem till mig. Tusen tack, det var lika fint i verkligheten som på bilden. Sprang runt i hela huset innan jag bestämde mig för att det får hänga i hallen. Min minsta son är på pricken lik sin pappa. "-vad skall du ha det till mamma?" Mamma tycker det är fint och därför vill jag ha det. "- men vad skall du ha det till?". Verkligen pappas pojk men jag skall lära han också att om mamma får ha fina saker som mamma tycker om så är mamma nöjd och glad.

• Mettan69
    mimmamum skrev 2007-08-21 08:24:43 följande:
    Mettan, vad kul, så du var en av de som beställde, jätteskoj! Vilken färg fick du?
    Jag fick ett vitt. Och det var ju hur ulligt och gulligt som helst.  Tänker hänga det på min garderob sedan men jag har inte köpt den än. Men jag kunde ju inte lägga undan det så länge utan det fick en plats i hallen så länge.
  • Mettan69
    Sunna skrev 2007-08-21 14:51:56 följande:
    Åh, jättefint! Vi bodde i en takvåning innan vi flyttade till hus. I vårt trapphus var det precis den där grå färgen, verkligen fint!Du har ju även grått golv, så frågan är om det skär sig med grå trapp och vitoljat trägolv. Så svårt det är!
    Om du inte har något emot att städa trappen så skulle jag köra på helvit. Det beror ju på vad du skall ha för inredning, typ zink och sådant som tar upp den gråa tonen om du vill ha grå trappa.  Jag hade nog satsat på vitt och köpt en sopborste så man kan springa över trappen fort och lätt.
  • Mettan69

jag blir så irriterad. Jag har tagit mer kort som jag vill ha in i mitt bildgalleri men de går inte in. Spelar ingen roll hur jag vrider kameran eller tar närkort eller på håll. Vissa går in och vissa inte. någon som har råkat ut för samma sak och kan förklara för mig vad jag gör för fel eller om jag kan göra något för att rätta till korten så de kommer in?

• Mettan69
    LCroft skrev 2007-08-29 15:55:31 följande:
    Smajla jag fick ångest och tog bort den Men nu är den tillbaka en liten stund.
    Ååååh vilket underbart hår du har. Precis ett sådant som jag vill ha. Du har verkligen inget att ha ångest över. Varför kan man inte permanenta sig så man får de lockarna. Blir ju bara pudelhår om man permanentar sig. Blir lika  kär varje gång jag kikar in hos dig. Ditt matsalsborg är UNDERBART.
  • Mettan69

LCroft: Nu blev jag jättesugen på att permanenta mig. Jag har också självfall som varken är lockigt eller rakt. Bad du om något extra eller är det en vanlig permanent?

• Mettan69
    Adamama skrev 2007-08-30 14:37:41 följande:
    Ja, det är inte lätt. Vi valde att luta och lacka på bottenvåningen (där man ibland går med skorna på, även om man inte ska ) Så det behövdes lite mer slitåligt. På övervåningen däremot körde vi på såpa med vitt pigment i. Vi kör nu vitsåpa var 3:e månad för att hålla det lite ljusare och däremellan såpar vi bara med vanlig såpa. Jag är väl lite romantisk, så det var nästan tanken på såpat golv som gjorde att jag övertalade mannen om den behandlingen. Barfota på lena såpade golv liksom. Och sedan sa de på färghandeln att om man ska olja så kräver det att man hyr en maskin och liksom trycker och gnider ner oljan i golvet. Han menade att det var omöjligt att få en bra yta, som skyddar - utan att kännas kladdig - utan att använda maskin. Och vid det laget var vi så trötta på slipmaskiner, så tanken på en maskin till fällde avgörandet. Såpa är ju enkelt - hälla i spann och svabba - klart. Men det tar väl ett tag och ett antal såpningar innan träet verkligen får en bra yta.
    Jag har såpat i ett års tid nu och får ändå inte upp någon bra yta. Den är ju hur känslig som helst för smuts. Funderar på att lägga på matt lack med vit piment i. Gillar utseendet på golvet men det är i pojkarnas rum så det är mycket spring där så det känns som det är smutstig jämt.
  • Mettan69

gemelli: Jag tycker det låter hutlöst mycket med 40.000kr per år för två 12-åringar att spela boll. Plus att ni får lägga till ytterligare vid vissa tillfällen. Det är ju skrämmande att man måste betala sådana summor för att få plats i utvecklingslagen. Så om killar som är bra men deras föräldrar inte har råd, då  får inte de var med i det laget. De är ju ändå bara barn än.  

Svar på tråden Vita hem del 5