Inlägg från: Camille |Visa alla inlägg
  • Camille

Vita hem del 5

hmmm måsste bara fråga er eftersom jag själv älskar vita hem och jag jobbar på att få det mer å mer vitt hela tiden...
    men jag har en dotter på  5 månader och jobbar på en till liten...
    hur går det för er småbarnsföräldrar med vita möbler,,,hur håller ni det fritt från småbarns smutsen???

Jag älskar dej, min Amina
  • Camille
    sunmaid78 skrev 2007-08-18 17:24:10 följande:
    nja..det går väl sådär haha..får väl va lite halvskitigt ibland..för det mesta.. Men Joseph e 4 snart 5 så det är inte så farligt nu..
    hehe oki för det är ju runt 4-5 årsåldern som jag bävar messt för vad gäller kladdighet i våran fina vita soffa tex......
  • Camille

jaaaa tuchpennor får nog bli förbjudet i vårat hem lutar det åt....

• Camille

eller så får man ha ett målar rum för dom och låsa in dem där när det är måleri dags å sen låsa in alla pennor å färger i nåt skåp...

• Camille

jag kan sticka in ett inlägg om vandrarhemmet af chapman, jag har bott där under en vistelse,,,och visst är det centralt,,,MEN det är bland det ofräshaste minsta stället jag har bott på.....det var som  pyttesmå celler man fick bo i,,små råttgångar och  jätteotrevlig atmosfär. och vi bokade dubbelrum,men det finns bara  våningssängar där....inget kul alls om man vill ha det lite romantiskt och det var en våningssäng och en pinnstol inne i rummet,,,sen fick det inte plats ngt mer.....man fick ställa sej på sidan för att kunna mötas i rummet
    ..så aldrig mer att jag kommer bli en gäst hos dem......
    jag föreslår gärna att ni bokar ngt annat ställe.

• Camille

tjoho jag e inne lite då och då här inne

LCroft:
    jag tycker att du ska ha  en 2 sits och en trea om  ni är så många i familjen... eller varför inte 2 stycken  3or... det funderar vi på att köpa nu...
    en fåga bara... VART har du köpt vardagsrumsbordet nånstans??? jag letar prisis efter exakt ett sådant 
    ni vill inte sälja det??? 

• Camille

LCroft:
    hmm tror inte den butiken finns i närheten av gävle va eller kan man beställaifrån dom på nätet? och tror du bordet finns kvar nu???

hör av dej om du ska sälja det så  tar jag det direkt!

• Camille
    LCroft skrev 2007-08-20 18:21:18 följande:
    Klart du ska möblera om hos främlingar VSM Vi har en äldre TV, alltså inte gammal, gammal men inte platt. Annars ingen stor tv möbel. Men det kan bli lite trångt ändå kanske?Camille: Oj, förlåt! Glömde säga att jag bor ju i Finland och den här köpt alltså här i Finland, förlåååt!
    haha  ja då e det ganska kört för mej att hitta mitt bord då ...
  • Camille

appropå hissgardiner?
    hur har ni andra det, har ni både hissgardiner och tex panelgardiner eller vanliga utanpå?
    eller tycker ni att  det är snyggast med bara hissgardiner?

• Camille

är inne och tittar då och då,,, jösses vad fint ni får till det..
    själv målade jag mina träfärgade korgar i bokhyllan vita igår.. vart stor skillnad hehe

• Camille

hörrni jag behöver lite tipz om hur jag kan göra vårat vardagsrum lite snyggare... vi ska köpa ett nytt vardagsrumsbord,men hittar inget snyggt någonstans...nån som har förslag på bra ställen el sidor på nätet man kan kika?
    och jag är även tacksam för alla andra förslag på att få ett snyggare vardagsrum...

• Camille
    Kajsa M skrev 2007-10-15 11:34:01 följande:
    Ja här kommer lite förslag.soffan är jättefin och likaså gardinerna. Mattan är också fin.Jag skulle byta ut soffbordet och fåtöljen. Rensa bort i fönstren och bara ha en vacker fönsterlampa och något enhetligt i växtväg som inte tar så stor plats. Sen skulle jag ta bort tavlorna bakom soffan och sätta upp en stor rektangulär spegel där i stället.
    åhh tack  för tipzen, jo det är lite så jag har tänkt åxå framöver att bygag upp det.
    fotöljen är  dotterna favvo stol så den ska jag flytta ngn  annan stans och ordna en annan vit fåtölj typ ektorp...
    och sen  var det toppen förslag på att ha en spegel bakom sofan,skulel vara jättefint,,,fast sambon är den som har målat tavlorna så det är  därför dom sitter klistrade där haha,, jag har aldrig gillat dom *viskar*
  • Camille
    Kajsa M skrev 2007-10-15 11:54:36 följande:
    Ojdå! Ja då kan det ju vara lite känsligt. Om du ändå vill ha dem kvar skulle jag sätta upp en tavellist att ställa dem på, tätt ihop och så ngn ljuslykta eller liknande bredvid.
    ja det var åxå jättebar förslag, det  här med att  få tavlor att funka på väggen är inte min starka sida haha...
    det verkar som   att du och jag har samma smak
    får man komma in i ditt galleri och kika?
  • Camille

hörrni jag behöver lite smakråd på vilket soffbord jag ska välja.
    vilket tycker ni?
    till det här  vardagsrummet.

10 oktober-07 002.jpg

här e altervativen:

mahal

emma

amelie

• Camille

vad är det för lista ni skriver upp er på? för vad?

• Camille

hmmm värst vad många gillar trean,, jag e mer inne på ettan eller tvåan faktiskt... men varför tycker ni det? för att det skulel passa bäst in i rummet eller för att ni gilllar vitt överlag?

• Camille

hörrni jag behöver lite råd här.
    jag har prisis köpt nytt vardagsrumsbord.
    och ska ner till stan nu och köpa en vit löpare att lägga på bordet i mitten på långsidan. men hur lång ska den vara? en bit så att det hänger ner på sidorna,(och isåfall HUR långt ner ska den gå ner mot golvet?)
    eller ska den vara prisis så lång att den slutar vid bordskanterna? 

·۰?● Jag älskar min underbara familj ●?۰·
  • Camille

oj glömde bilden på rummet ocg bordet

nya bordet.jpg

• Camille

hehe tack alla för råden.
    ja  jag tycker bordet på bilden  ser snyggast ut utan löpare på..men det ser nog bra ut IRL med en löpare,,,hmm ska fundera lite till.....svårt det kan vara...........Fundersam

Svar på tråden Vita hem del 5