• Klara69

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Då kör vi vidare med omgång 5! Helt otroligt...

Här hänger vi som är mitt uppe i, väntar på eller lyckats med hjälp av IVF/PGD. Välkomna alla gamla och nya!

Tråd nummer 1 www.familjeliv.se/Forum-7-134/m11380802.html

Tråd nummer 2 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m14222635.html

Tråd nummer 3 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17203271.html

Tråd nummer 4 www.familjeliv.se/Forum-11-261/m20389682.html

• Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!
  • iliaca

Mallamojs, jag vill gärna också läsa din blogg.

Zanila, tack för svaret på min fråga angående embryoåterföring.

• MallaMojs

iliaca och ingenting - nu kan ni läsa blogg och se lite mer bilder inne hos mig Välkomna!

Jag läste igenom bloggarna tidigare idag - rätt så känslomässig läsning även nu...ja, för mig såklart!

Undrar sååå hur det gått för annahan

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • annhan

Hej tjejer!
    Det gick väl okej idag. Cystan är nu borta, men slemhinnan i livmodern var ännu för tjock för att jag skulle få starta med sprutor. Det var säkert cystan som spökat! Fick ytterligare en injektion progesteron, de vill att jag ska blöda än en gång.. suck! Men men. De var ändå hoppfulla. Tog ett blodprov också, och ska ringa imorgon för att få veta värdet på det. Men jag står väl stilla på samma ruta tills blödningen kommit.

Ett alternativ skulle vara att fortsätta med sprutor, plocka ägg och frysa de befruktade ägg som är friska (om det skulle finnas), men läkaren ville helst att vi skulle köra med färska för oddsens skull.

Tack för omtanken, Malla!!
    Kram.

• FångaDagen

Hej tjejer!

Har inte varit så flitig här på fl på ett tag, men vill ändå bara kika in och säga att jag tänker på er kämpare.

Varma kramar!

• zanila

Nizen, det om att överblivna spermier kan kontaminera provresultatet har jag aldrig hört. Jag har inte gjort könsbetsämning och ändå ingen ICSI. Enligt infon jag fick var det bättre att makens superherospermier själva fick befrukta äggen för att inte ytterligare påverkan skulle ske där (med stick i ägget osv). Konstigt vad mkt olika de säger till en ändå. Roligt att höra dig glad. Det är ju också verkligen fantastiskt att vara gravid.

Angående beskrivningen av äggplock och ET var det en sak jag tänkte på, utplocket av celler ur embryona för själva analysen görs på dag tre (när embryot har ca 8 celler) och tar ca ett dygn.

Annahan måste bara säga att jag verkligen lider med dig att du aldrig kan få komma vidare. Själv tyckte jag alltid att sprayningen var värst. Mådde så psykiskt dåligt då, kände mig superdeppig. Det längsta jag var tvungen att spraya var dryga tre veckor och det är ju ingenting, en piss i havet verkligen. Håller just nu alla tummar för att det snart ska vända.

• Nizen

Ja det var märkligt! För exakt den informationen fick vi av genetiskern på genalbbet, att ICSI utförs för att DNA rester inte ska kunna förvirra slutresultatet på proverna.

• MallaMojs

Ojojoj, ibland är det verkligen helt dött härinne och nu är det världens aktivitet - inte kul (ja, ni vet ju hur jag menar) men ja, vi har ju varandra!

FD - hmm, ajjabajja - är man PGD:are måste man vara liiite mer flitig härinne Kidding!! Hur går det? När är det provtagningsdax??

Annhan - åhh, bra att det gick bra med cystan, men f***n vad segt för dig. Men, allt detta kämpande MÅÅÅSTE ge resultat, typ ett plus om någon månad sisådär Jag hoppas!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • annhan

Ringde IVF-enheten idag. Östradiolvärdet låg igår på 216, way too much med andra ord. Det ska ligga under 100 för att man ska vara nedreglerad. Men - det sjunker väl sakta men säkert nu då cystan är puts väck. Hoppas jag!! Tack för er omtanke tjejer. Det värmer ska ni veta.

Zanila: Ah, ja just ja - dag 3 efter ÄP stämmer nog ang. biopsin av 2 celler för diagnostik. Har glömt bort det där, speciellt detaljerna..

Hoppas ni alla får en riktigt bra dag!

FD, vad kul att "se" dig här inne! KRAM på dig - och såklart KRAM till alla PGD-tjejer här i tråden. Ni är bäst!

• annhan
    Nizen skrev 2007-11-07 07:12:15 följande:
    Ja det var märkligt! För exakt den informationen fick vi av genetiskern på genalbbet, att ICSI utförs för att DNA rester inte ska kunna förvirra slutresultatet på proverna.
    Jag har också fått samma info ang. ICSI. Plus att de sa att ICSI ökar antalet befruktade ägg och förbättrar därmed oddsen för att få fram friska embryon.
  • sagogrynet82

Tjejer! Jag har en fråga, vad är det som har varit jobbigt med PGD? många som skriver att det är påfrestande, är det hormonerna, samt misslyckade försök osv?

Kram på er!

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!