• Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Vår förra tråd är stängd för svar så jag öppnar en ny.

En tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger! Välkommen in!

Här är de gamla trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m11273635.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m9102032.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m7037020.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m14082862.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m17129104.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-02 16:31:07:
    Här finns en listtråd där vi som hänger här i tråden har möjlighet att presentera oss för varandra:

www.familjeliv.se/Forum-5-68/m22374464.html
  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
  • Pokergirl

Ida2: egentligen kan jag inte svara eftersom jag inte har kortbetalning ännu, men jag har gjort så att jag kikat på de shopar jag brukar handla i och försökt se dels vad dom har och vad jag själv vill ha för betalningsmöjligheter. Själv är jag dumt orädd med kortbetalning, men vet att många kunder föredrar faktura via ex kreditor eftersom det känns säkrare.

Min tanke med payer var att jag får ett komplett betalsystem med alla olika alternativ vilket gör det väldigt enkelt för min kund att handla, det blir helt enkelt upp till dom att välja istället för att jag ska välja mellan ex dibs och kreditor och inte veta vilket alternativ jag borde ha.

• shortbabe

Ida2- Jag hade kortbetalning från start så jag kan ju inte ur den synpunkten svara om det ökat.

Men jag tror absolut på att erjuda kortbetalning, då jag själv är en "sån" som tycker det är det enklaste sättet, jag skulle kunna tänka mig att hoppa över att beställa bara för att det inte går att kortbetala. Och om jag tänker så, gissar jag att det finns fler med mig.

Om man använder Payer har man ju egentligen inget att förlora eftersom det inte är några fasta kostnader. Visst att man kanske inte gör samma vinst just på det köpet, men jag tror stenhårt på att man vinner på det i längden ändå.

• Sirlig

Halloj! Jag upprepar min fråga då jag väldigt gärna vill ha ett svar!

Vad har ni för kortbetalningsleverantörer som får in pengarna redan dagen efter??? FörvånadFör mig tar det en hel lång månad att få in dom efter ett köp i webshopen!

• Fam AR CW

liv10 vi har också haft en del kunder som lagt order som sedan ej betalat och det får man leva med.

Vi anväder oss av payer och funderar nu på att använda oss av fakurera mig. Det gör att man snappar upp en del impulshandlare

• Ida2

Tack så mycket för alla svar. Ska avvakta tills jag får svar från Payer så får vi se.

• scorpionan

sirling

vi har dibs, funkar rätt okej,..betalar kund med visa/mastercard, ser vi nästan jämt pengarna på kontot dagen efter framåt em. ..det hänger ju lite på när nordea som vi har som bank, gör sin körning..det brukar vara mitt på dagen...

helt okej..tyvärr american express..fyra dagar*hmpf*

• scorpionan

sorry...det om med ett n för mkt i sirlig, bort bort.

• Ida2

Nu har jag fått svar från Payer. Det jag inte förstår hur det fungerar rent praktiskt om man har en "färdig" butik som e-butik.se där man erbjuds annat kortbetalningsalternativ? Någon som har e-butik.se och Payer? Eller annan liknande webbutik och Payer. Hur han ni fått det att fungera?

• Ida2

Ja, jag skickade ett email till dem förut. Frågade e-butik med men de svarade undvikande att de inte erbjöd Payer.

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6