• Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Vår förra tråd är stängd för svar så jag öppnar en ny.

En tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger! Välkommen in!

Här är de gamla trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m11273635.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m9102032.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m7037020.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m14082862.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m17129104.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-02 16:31:07:
    Här finns en listtråd där vi som hänger här i tråden har möjlighet att presentera oss för varandra:

www.familjeliv.se/Forum-5-68/m22374464.html
  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
  • Pokergirl

Ida2: kolla med payer, dom har ett färdigt system med en "nyckel" till webshopen som man installerar.
    Jag håller på att få payer installerat just nu, det är lite dyrare än dibs men jag gillar att man kan erbjuda alla betalningslösningar.

• sommartorpet

Ni med webbutiker, hur mäter ni statistiken över besökare? Jag vet att vi köpte någon sådan tjänst när vi lanserade vår sida för några år sedan och då kostde det någon 100-lapp per år. Eftersom den sidan numera bara finns utan något direkt engagemang så hr vi inte den tjänsten kvar och nu kan jag inte komma på vad det hette.
    Det är så att vi köpte en verksamhet förra veckan och den är i stort sätt internetbaserad så nu känner jag att jag vill ha koll på antalet besökare och varifrån de kommer så man kan se om marknadsföring ger någon effekt.

• Pokergirl

sommartorpet: min shop har en statistiktjänst i admin-delen. Där kan jag kolla exakt var mina besökare kommer från och hur många som besöker sidan per dag. Väldigt intressant faktiskt!

• MajaW

Hej igen. Här rör det på sig som vanligt. Har inte varit här sedan i februari då min webshop bara var i planeringsstadiet ännu. Nu sitter vi för fullt och tragglar och känner oss nu lite stressade... Var kan man köpa en färdig webshop? Jag vet att det finns flera ställen men kan ni rekommendera någon som är bättre än någon annan?
    Tack

• Pokergirl

MajaW: det beror ju helt på hur mkt ni vill betala initialt och per månad. Du kan få en webshop för allt från några kronor upp till 100 000:- startkostnad. Sen varierar månadskostnaden från allt mellan  noll till 1000:-.

• Fam AR CW

Vi har en besöksräknare som min sambo "byggt" den visar tid och datum då "personen" varit inne

• scorpionan

Ni som har amercian express som betalnings alternativ. HUr gör ni med kortavg, lägger ni på en avg som kunden betalar extra om de betalar med American express?

De tar ju 4,5 % på summan. Kul när liksom 300 kr försvinner på en beställning för 7000 kr..samtidigt vill man ju ge kunden så många betalnings alterntiv som möjligt.

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6