• Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Vår förra tråd är stängd för svar så jag öppnar en ny.

En tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger! Välkommen in!

Här är de gamla trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m11273635.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m9102032.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m7037020.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m14082862.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m17129104.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-02 16:31:07:
    Här finns en listtråd där vi som hänger här i tråden har möjlighet att presentera oss för varandra:

www.familjeliv.se/Forum-5-68/m22374464.html
  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
  • Chutzpah

Tack.... det här JÄVLA kaféet!!!

Om ni bor i Malmö eller besöker Malmö.... var snäll och gynna inte COFFEE MANIAC!!!

• gemelli

Åååå är så glad
    Har äntligen hittat en underbar tjej som ska börja arbeta hos mig.
    Men det var inte lätt. Känns som jag jobbat dygnet runt i flera veckor. Haft 40 st sökande, men äntligen känns det som jag har hittat guldesset

Nu kan jag åka på semester och vara mammaledig utan att oroa mig....

Bebbe i Magen
  • Chutzpah

vad roligt Gemelli!!! Det är jättesvårt att anställa!

• gemelli

Ja det känns verkligen underbart!!!

Men problem stöter man alltid på, lite mer som egenföretagare tror jag.
    Har samma problem som dig Chutzah. Har fakturerat KF min fastighetsägare för utebilvna intäkter då min verksamhet har blivit såååå störd under en ombyggnation i vår galleria, men inte fått betalt.
    Man kan ju blir störd för mindre....Skrikandes

Bebbe i Magen
  • Chutzpah

Inte än..... ska göra imorgon. Ska till KFM och kolla and förmodligen anmäla då. Det är enskildfirma. Finns det någonstans online där man kan kolla?

• Pokergirl

Chutzpah: om det är en enskild firma så kan du kolla personnumret via ratsit, där är det gratis, alt köpa tjänsten via företagarnas hemsida.

• Pokergirl
    Chutzpah skrev 2007-05-20 18:32:23 följande:
    Inte än..... ska göra imorgon. Ska till KFM och kolla and förmodligen anmäla då. Det är enskildfirma. Finns det någonstans online där man kan kolla?
    Googlade lite och hittade tyvärr svaret på frågan, hon har 265 000 i betalningsanmärkningar.... Så chansen för dig att få dina 10 000 ser ganska små ut. Tyvärr är det även synd om dom som hyr lokalen, tänk om hon blir av med kontraktet, vilket hon nog blir inom kort, då åker ju dom också ut!
  • Chutzpah

Tack, Pokergirl... har precis gjort samma sak på Ratsit.

Hon har 264 084 i betalningsanmärkningar, men har betalt en hel del av detta. Hennes nuvarande skulder är 59 568.

Ska skynda mig till KFM imorgon.

tack verkligen för all hjälp.

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6