• Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Vår förra tråd är stängd för svar så jag öppnar en ny.

En tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger! Välkommen in!

Här är de gamla trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m11273635.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m9102032.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m7037020.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m14082862.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m17129104.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-02 16:31:07:
    Här finns en listtråd där vi som hänger här i tråden har möjlighet att presentera oss för varandra:

www.familjeliv.se/Forum-5-68/m22374464.html
  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
  • Chutzpah

är det verkligen så många som använder American Express? Kan tänka mig att de som ha AE har även Visa/MC och kan anVänder ISTÄLLET. tYCKER ATT 4,5% ÄR EN HÖG SUMMA!

• Chutzpah

Hoppsan... ber om ursäkt för versalerna... katten var här uppe och hjälpte till med tangentbordet.

• gemelli

scorpionan,

Det får man inte göra, ta ut en avgift för vissa eller för nått kort.
    4,5% lät mycket
    Jag tror jag fick 3,8% men även det är grymt mkt....

Bebbe i Magen
  • MajaW

Pokergirl: Men finns det någon som flera använder här inne och är nöjda med? Vill ju ogärna betala för mycket men betalar gärna lite mer för att det ska se proffsigt ut..

• Ida2

MajaW: Jag har e-butik.se och är nöjd med dem än så länge. Där finns två olika butiker att välja mellan. Den enklare sorten (som jag har än så länge) och den lite mer avancerade som är dyrare.

Pokergirl (och andra): Vad kostar Payer om man enbart vill köpa kortbetalning av dem? Jag trodde de skulle vara billigare än DIBS eftersom de inte hade några fasta kostnader.

• MajaW

Ida2: Det såg ju trevligt ut, faran med att gå in i din butik och kika närmre är ju att jag blir ruinerad eftersom jag hittade så mycket roligt och fint

• Ida2

Vet att det var någon annan som rekomenderade ett annat webbhotel tidigare i tråden som hon tyckte var bra och som tydligen var billigare än e-butik. Men kommer inte ihåg vad det hette. Men hon skriver nog igen.
  • scorpionan

ojdå, tur jag frågade så man inte gör ngt dumt...

mm det är en hög summa..och vi har inte många som anv det..men ändå en liten del..och tyvärr de som handlar för mkt pengar..så en stor del av vinsten försvinner ju....

ah kan det inte bara flyta på en vecka *suck*

inte nog med att det tog TRE månder för banken att sätta igång kortbetalningen*dah*

• Chutzpah

men tror du inte att de som annars skulle handla på AE skulle välja Vias/MC istället när du inte erbjuder AE?

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6