• Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Vår förra tråd är stängd för svar så jag öppnar en ny.

En tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger! Välkommen in!

Här är de gamla trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m11273635.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m9102032.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m7037020.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m14082862.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m17129104.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-02 16:31:07:
    Här finns en listtråd där vi som hänger här i tråden har möjlighet att presentera oss för varandra:

www.familjeliv.se/Forum-5-68/m22374464.html
  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
  • liv10

pokergirl; tack!   snällt av dig!
    skall ta ett samtal med sambon imorgon om vi skall använda oss av dem då kanske! det lät helt OK!

• Ida2

Pokergirl: Tack! Förstår inte riktigt ändå. Betalar man både en avgift plus en procentavgift vid kortköpet? Vad betalar man för ett köp på säg 800:-. Hur räknas avgiften på det?

• shortbabe

Jag använder Payer och måste säga att jag är mycket nöjd. Har inget att klaga på, översiktligt och lätt att förstå. Pengarna finns på kontot ca två veckor efter att kunden betalat.

Använder mig inte av deras fakturatjänst dock, vill prova och se hur det funkar utan först. Hittills är det ett bra val, men vem vet, man kanske kommer ångra sig bittert. Men jag gillar att leva farligt...

• Pokergirl
    Ida2 skrev 2007-05-21 22:31:34 följande:
    Pokergirl: Tack! Förstår inte riktigt ändå. Betalar man både en avgift plus en procentavgift vid kortköpet? Vad betalar man för ett köp på säg 800:-. Hur räknas avgiften på det?
    Du betalar minst 4:- per köp med kort, ju högre belopp desto mindre procent. För dig skulle detta innebära en provisionskostnad på 2,4% av 800:-.

Avgifter kortbetalning:

2,0 % på köpbelopp över 1.000:-

2,4 % mellan 1.000:- och 500:-

4,8 % mellan 500:- och 100:-

7,2% på köpbelopp under 100:-

• Ida2

Okej, nu såg jag att de avgifterna du skrivit överst var för bankbetalning, alltså när man betalar med internetbank?

Låter ju bra. Tack så mycket för hjälpen!!

• Ida2

Så ni som har Payer tycker att det är bra då? Hur är det nu? Känner ni verkligen att ni har tjänat på att börja ha betalning med kort via nätet? Har fått två svar, kommer inte ihåg vilka som svarade där en svarade att hon inte visste och en annan att försäljningen säkert hade fördubblat. Är det någon mer som har några tips och kommentarer gällande det? Vet att det är bra att erbjuda kunder fler betalningssätt men jag tänker hur det är om man tänker enbart på förtjänsten. Lönar det sig?

• Ida2

Pokergirl: Tack vad snäll du är!! Denna tråden är verkligen toppen! Glad

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6