• Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Vår förra tråd är stängd för svar så jag öppnar en ny.

En tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger! Välkommen in!

Här är de gamla trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m11273635.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m9102032.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m7037020.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m14082862.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m17129104.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-02 16:31:07:
    Här finns en listtråd där vi som hänger här i tråden har möjlighet att presentera oss för varandra:

www.familjeliv.se/Forum-5-68/m22374464.html
  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
  • liv10
    Ida2 skrev 2007-05-24 10:26:33 följande:
    Någon som är listad på pricerunner? Förstår att man budar per klick där precis som på Google men finns det någon spärr på pricerunner på hur många klick man är beredd att betala för per dag? Annars kan det ju gå upp till väldigt stora summor, som man inte har råd med.
    vi håller precis på att förhandla lite med dem om hur man kan lägga upp ett ev.samarbete. Sambon tror starkt på det, själv är jag mer tveksam- har fått för mig att det är mer killar som besöker det (och våra kunder är till 90% tjejer).... men jag kanske har fel?
  • Ida2

Ja, fast skriver man in en produkt på google så kommer ju pricerunners listor upp också som man kan klicka på och se priserna på just den produkten och vilket företag som har billigast. Sen betalar man ju per klick. Har inte sett avtalsförslaget än dock utan väntar på svar från e-butik som har ett sammarbete med pricerunner också, men jag har inte förstått vad det innebär.

• Sirlig

liv10: Grejen med pricerunner är väl att det är mycket tekniska prylar och sådant. Jag avänder ofta Pricerunner om jag ska köpa kamera eller stereo typ. Mina produkter är inte lämpliga att lägga ut på Pricerunner tyvärr. Det måste vara märkesgrejor eller saker som är exakt likadana för att man ska kunna jämföra priser ju...

• Ida2

Pokergirl: Man betalar per klick. I barnkategorin ligger klicken på 0.5-2kr/klick. Vet inte om det tillkommer något sen?

• Claudia gbg

jag har också funderat på pricerunner. på deras hemsida står det ju att det är kostnadsfritt (????)

Så här står det på deras hemsida:
    "PriceRunner är en kostnadsfri konsumenttjänst som erbjuder prisjämförelser och produktinformation från både webbutiker och fysiska butiker. Med hjälp av PriceRunner hittar konsumenter rätt produkt till rätt pris. Återförsäljare, såväl webbutiker som fysiska butiker, listas på PriceRunner utan kostnad."

• Sirlig

Claudia: Det har jag svårt att tänka mig, med tanke på att det nästan bara är stora och kända varumärken som håller till där...men vad vet jag egentligen....inte mycket!

• Claudia gbg

Nu har jag mailat till dem och hoppas på att snart få svar. Återkommer om/när jag hör något. Om inte ngn av er hinner före förstås!

• Claudia gbg

Sirlig: har också GRYMT svårt att tro på att det inte finns nåt krux med det... de kanske menar att det är kostnadsfritt för konsumenten..?

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6