• Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Vår förra tråd är stängd för svar så jag öppnar en ny.

En tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger! Välkommen in!

Här är de gamla trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m11273635.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m9102032.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m7037020.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m14082862.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m17129104.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-02 16:31:07:
    Här finns en listtråd där vi som hänger här i tråden har möjlighet att presentera oss för varandra:

www.familjeliv.se/Forum-5-68/m22374464.html
  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
  • scorpionan

jag hänger också på igen =))

jag undrar hur gör med bokföringen ni som har e-handel, ..bokför ni varje försäljning med verifikation, eller bokför ni dagsförsäljningen, veckoförsäljning ?

• Lilie

scorpionan - jag bokför dagsförsäljning och specar upp vilka försäljningar som skett under dagen.

• scorpionan

lilie

så du gör en verifikation av hela dagsförsälningen ?

• Ida2

Jag gör verifikation för varje försäljning men det beror ju så klart säkert på hur mycket man säljer om man orkar göra så.

Jag undrar hur många av er som har enbart e-handel som jobbar heltid med detta? Hur lång tid tog det innan ni kunde försörja er på det (om ni vill svara på det)?

• shortbabe

Jag hänger också med

Och passar på att ställa en fråga till alla er som har webbutiker (eller av andra anledningar skickar varor). Hur gör ni? Har ni några smidiga knep?
    Tycker det känns lite bökigt... Som det är nu paketerar jag det som ska skickas, väger och sen är det bara att klistra på en jäkla massa frimärken.
    Hur ofta skickar ni era varor?, jag är lite orolig att de kommer att tröttna på mig på "posten"

• liv10

jag hoppar in jag med. hoppas det är OK!
    funderar kring vad som räknas som bra försäljning om man har butik på nätet (endast), hur mycket räknar man att man bör sälja för om man skall kunna leva på det ungefär...?!
    Vad är en bra resp. dålig dagskassa?

• Ida2

shortbabe: Har man riktigt mycket som man säljer kan ju bli företagskund hos posten och så kan de hämta och man skaffa frankeringsmaskin och få adressetiketter osv.

Jag är det men har inte så mycket försäljning så att jag använder det ännu. Jag är också lite orolig att de kommer bli trött på mig på posten

• shortbabe

Ida2 - Finns det några fördelar med att vara företagskund för dig som det ser ut just nu?

(frågade om det här i förra tråden, vet inte om det var du som var snäll och svarade i den tråden med. Har dribblat bort tråden och tänkte jag kunde få lite erfarenheter igen )

• liv10

vi har precis skaffat sån stämpel "porto betalt" som vi skall stämpla på så får vi en faktura i slutet av månaden samt att det blir nån krona billigare per sak vi skickar. Vi fick dock allt idag så vi har inte hunnit börja med det ännu. Vi får se om det underlättar eller inte- de blir iallafall inte lika långrandigt att vänta på Posten medan de väger allt...

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6