• Pokergirl

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Vår förra tråd är stängd för svar så jag öppnar en ny.

En tråd för oss kvinnliga företagare. Ett diskussionforum där allt som har med företagande att göra kan diskuteras.

Moms, reklam, skatter, bokföring, marknadsföring, ekonomi, starta eget.... Här hjälps vi åt, företagande är inte lätt alla gånger! Välkommen in!

Här är de gamla trådarna:
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m11273635.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m9102032.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m7037020.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m14082862.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-68/m17129104.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-02 16:31:07:
    Här finns en listtråd där vi som hänger här i tråden har möjlighet att presentera oss för varandra:

www.familjeliv.se/Forum-5-68/m22374464.html
  • Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6
  • shortbabe

liv10 - låter ju som det kan vara nåt. Kanske ska ta och ringa och höra lite med dom imorgon.

• liv10

gör det. jag skall återkomma om nåt tag när vi hunnit ha det och meddela vad jag tycker....
    frankeringsmaskin är väl jättedyrt?

• Ida2

liv10 och shortbabe: Ja det låter ju jätte bra med en sådan stämpel. När jag frågade på posten så sa det inget om det utan bara att jag skulle få en faktura varje gång jag skickade istället för att behöva betala direkt. Men på det skulle de lägga fakturaavgift vilket skulle göra kostnaderna för stora för mig för tillfället. Så för mig är det i nuläget inga fördelar med att vara företagskund. Om man säljer mycket så kan det ju löna sig men som sagt inte för mig.
    Men det som du har liv10 låter ju super. Du kan bara gå och lämna in det och så skickas faktura till dig senare? Ingår det för alla företagskunder eller har du ett särskilt avtal?

• liv10

jag vet inte riktigt... de rekommenderade oss det när vi var där och lämnade in paket. Måste dock kolla upp det där med fakturaavgift! så den inte är jättedyr... den nämnde de inget om!
    men det blir ju smidigt iallafall, sparar lite tid om inte annat!

• liv10

kikade in i din butik ida2, den verkade jättemysig! har du tänkt leva på din webbutik?

• Ida2

liv10: Nej, jag tror inte att den är så dyr om du bara behöver betala den en gång i månaden. Det blev dyrt för mig eftersom jag skulle behöva betala den varje gång jag lämnade in paket eftersom jag då skulle få faktura istället för att betala kontant.

Nej, just nu har jag inga planer på att leva på butiken utan jag tar det som det kommer. Kanske en dag så Just nu studerar jag och butiken är en bisyssla.

Jobbar du/ni heltid med ditt företag?

• liv10

nej, jag är mammaledig. men det är en rolig bisyssla som ger lite mer iplånboken kan man hoppas så småningom!
    vi får se... vi är rätt så nya.....

• shortbabe

Samma här, mammaledig.
    Har alltid haft drömmen om något eget, och tänkte att det här är en bra början. Tanken är väl att göra sig ett namn och så småningom skaffa en verklig butik

• liv10

samma här!
    hoppas det går bra för dig då!

• Sirlig

Shortbabe: Ska dom tröttna på dig på Posten??!! Tröttnar du på dina stammisar som handlar mycket? Dom ska väl vara glada dom har kunder som dig, då dom förlorat mycket kunder på allt mailande... Jag skickar ca 350 brev/paket per månad, men de allra flesta går som brev då mina pärlor är så små. Den största kontakten jag har med posten är då jag skickar postförskott ca 10 stycken per vecka gissar jag på.

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6