Inlägg från: shortbabe |Visa alla inlägg
  • shortbabe

Kvinnliga företagare - tråd nummer 6

Jag hänger också med

Och passar på att ställa en fråga till alla er som har webbutiker (eller av andra anledningar skickar varor). Hur gör ni? Har ni några smidiga knep?
    Tycker det känns lite bökigt... Som det är nu paketerar jag det som ska skickas, väger och sen är det bara att klistra på en jäkla massa frimärken.
    Hur ofta skickar ni era varor?, jag är lite orolig att de kommer att tröttna på mig på "posten"

• shortbabe

Ida2 - Finns det några fördelar med att vara företagskund för dig som det ser ut just nu?

(frågade om det här i förra tråden, vet inte om det var du som var snäll och svarade i den tråden med. Har dribblat bort tråden och tänkte jag kunde få lite erfarenheter igen )

• shortbabe

liv10 - låter ju som det kan vara nåt. Kanske ska ta och ringa och höra lite med dom imorgon.

• shortbabe

Samma här, mammaledig.
    Har alltid haft drömmen om något eget, och tänkte att det här är en bra början. Tanken är väl att göra sig ett namn och så småningom skaffa en verklig butik

• shortbabe

Sirlig - Jo det är sant... Är väl bara det att dom är inte precis överbemmanade på vårt postkontor Icabutiken runt hörnet liksom.
    Men du har helt rätt, dom ska vara glada att dom har mig
    Men dina småpaket du skickar, dom sätter du bara frimärken och lägger på lådan alltså? Eller är du företagskund? (Försöker luska huruvida man ska ta tag i det eller inte)

• shortbabe

Jag använder Payer och måste säga att jag är mycket nöjd. Har inget att klaga på, översiktligt och lätt att förstå. Pengarna finns på kontot ca två veckor efter att kunden betalat.

Använder mig inte av deras fakturatjänst dock, vill prova och se hur det funkar utan först. Hittills är det ett bra val, men vem vet, man kanske kommer ångra sig bittert. Men jag gillar att leva farligt...

• shortbabe

Ida2- Jag hade kortbetalning från start så jag kan ju inte ur den synpunkten svara om det ökat.

Men jag tror absolut på att erjuda kortbetalning, då jag själv är en "sån" som tycker det är det enklaste sättet, jag skulle kunna tänka mig att hoppa över att beställa bara för att det inte går att kortbetala. Och om jag tänker så, gissar jag att det finns fler med mig.

Om man använder Payer har man ju egentligen inget att förlora eftersom det inte är några fasta kostnader. Visst att man kanske inte gör samma vinst just på det köpet, men jag tror stenhårt på att man vinner på det i längden ändå.

• shortbabe

Skulle ni kanske lite snabbt vilja hjälpa mig som kört fast (och ligger aningen efter med bokföringen )
    Har totalt glömt hur jag ska redovisa när jag får min betalning från payer.

Beskriv gärna både kontant- och faktureringsmetoden.

Tacksam för svar snarast så jag får gå och sova någongång Är så osäker på om det blir rätt det jag gör.

• shortbabe

Ja jag är också reggad hos bolagsverket. Och som jag har förstått det kan folk sno ens namn om man inte gjort det, men det kan dom väl nu med iochförsig (men bara i andra län).

Vill nån hjälpa lilla mig med mitt ovan nämnda bokföringsproblem... snälla...

• shortbabe

Äh, det är lugnt! Mitt hjärnsläpp har släppt

• shortbabe

En snabb liten fråga:

Var kollar ni upp kunder som betalar med faktura?

• shortbabe

Claudia gbg - Ja det brukar jag också bara kolla. Använder också Ratsit men känner att det inte är lika kul sen det började kosta För det är väl typ 25 kronor om man kommer över tio stycken i veckan? Men det är kanske bara att bita i det sura äpplet...

Betalar ni andra också för liknande tjänster? Och hur mycket i så fall.

• shortbabe

Ska också gå på formex är det tänkt. Vi tänkte gå på lördagen så det gör inget om ni väljer den dagen

Lördag:
    Sirlig
    Liv10
    nublu
    Shortbabe

Söndag:
    Sirlig
    Liv10
    nublu

Svar på tråden Kvinnliga företagare - tråd nummer 6