• Honeydew

15-16 åriga dotter gravid?

Okej. Din 15-16 åriga dotter kommer hem och säger att hon är gravid. Va skulle du råda henne att göra? Hon bor hemma, går i skolan och pojkvännen är i samma ålder o går också i skolan.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Filippa 070205 ♥¸.?°´¯) ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 15-16 åriga dotter gravid?
  • Dino78

Beror på hur länge hon varit ihop med killen, vilken typ av tjej dottern är mognadsmässigt och sjävklartvad hon själv vill.
    Är dom ett "stabilt" par och hon vill ha barn så får hon väl behålla det. Detär inte mitt val utan hennes. Råda kan jag göra efter hon valt så jag slipper
    Men jag röstar Behålla för jag är lite anti abort sådär.

DIF i själ och hjärta
  • Marlene B

Självklart så skulle jag råda henne att tänka igenom allt noga och sedan säga att jag stöder henne oavsett vilket beslut hon tar.

• Sarah å Leia

Röstade behålla men tycker typ som Dino78

Mamma till världens bästa Leia
  • zera

Jag skulle råda henne att ta bort det så vida hon inte känner att hon verkligen är helt redo till 100%
    Sen om hon skulle lyssna på mig mig är en annan femma... Hur som helst så skulle jag ställa upp för henne och finnas där om hon behöll barnet.

♥ Snart blir Livstumpan storasyster ♥
  • Honeydew

Intressant intressant!!

• enlitenbitkaka
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-02 23:37:46 följande:
    Ta bort, om hon inte var säker på att hon skulle fixa det själv ekonomiskt. Dvs utan min inblanding och hjälp.
    Usch va kallt det lät...skulle naturligtvis inte slänga ut min gravida dotter på gatan. Skulle hjälpa hennes så gott det går, men hon skulle inte kunna förvänta sig att få gratis boende, gratis mat, gratis kläder, gratis blöjor osv. av mig. Fattar man ett vuxet beslut får man också visa att man är vuxen nog att ta konsekvenserna.
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Honeydew
    enlitenbitkaka skrev 2007-05-02 23:43:42 följande:
    Usch va kallt det lät...skulle naturligtvis inte slänga ut min gravida dotter på gatan. Skulle hjälpa hennes så gott det går, men hon skulle inte kunna förvänta sig att få gratis boende, gratis mat, gratis kläder, gratis blöjor osv. av mig. Fattar man ett vuxet beslut får man också visa att man är vuxen nog att ta konsekvenserna.
    Hur skulle hon fixa fram pengar då? Det är ju DU som har ansvaret för henne fram tills hon flyttar hemifrån!
  • enlitenbitkaka
    Honeydew skrev 2007-05-02 23:45:23 följande:
    Hur skulle hon fixa fram pengar då? Det är ju DU som har ansvaret för henne fram tills hon flyttar hemifrån!
    Ja jag har ansvar för henne....inte hennes barn. Men jag skrev också att jag självklart skulle hjälpa till, dock inte utan att hon faktiskt få "lyfta på gumpen" och försöka fixa sig lite egna pengar. Hon kan inte förvänta sig att jag ska fixa allt utan att blinka...
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
Svar på tråden 15-16 åriga dotter gravid?