• Lällas

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7!!!!

Här kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor.
    Välkommen!

Här följer en lista på oss som brukar hänga i V.V.S trådarna. Saknas ditt namn skicka mig ett mail.

CROHNS
    grådis
    LillTrulsa
    kahlua
    Dalkulla
    Tölander
    Calylite
    Itmorsan
    MaryJo

ULCERÖS COLIT
    Nallatalla (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    mumlin (följdsjukd: primär skleroserande cholangit)
    Kusin Knase
    Linnann
    LoneStarState
    wonderwoman
    Tessi81
    MrsDream
    68:an (Följdsjukdom Ledproblem)
    AnnaKennyLea
    Mallansprallan
    Sandervig
    Storken78
    nea00
    willow82
    havsbris
    Prommis
    Lällas (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    vinterland
    Twentyfourhours
    Dist
    Nebulosa
    Blåbärspappa
    2äggmamma

IBS
    Nebulosa
    68:an

Väntar på diagnos?
    Hia
    Solrosen67
    Kexet79

IBS samt gallsaltsmalabsobtion:
    mysis nr1

ANHÖRIGA
    gmt för Lucas med Ulcerös Kolit
    Molle72 för Rebecca med Ulcerös Kolit
    Slj för Lucas med Ulcerös Kolit

Länk till förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m15622597.html

Länk till gamla trådar: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m12884634.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m10404966.html

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m7649472.html
    crohns.se/
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
    netdoktor.passagen.se/default.ns
    www.magotarm.se/attleva.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:20:52:
    Fru U, Crohn (med hud,muskel och ledvärk) och stomi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-10 21:09:58:
    UC:
    JajjaB

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 18:12:47:
    UC: Lilla Mimsan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-17 16:24:04:
    Crohns:
    Nio

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:50:59:
    IBS:
    Vem är jag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:51:58:
    Anhörig:
    Malvas Mam, mamma till Linnea som väntar på diagnos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-22 22:51:52:
    Crohns:
    Skytten64

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-15 13:28:02:
    MaddeK: Crohns (och stomi opererad)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-21 13:57:10:
    UC: MissDisa

• Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
  • Molle72

Finns ett kort på väggen där det står en vrå av vardagsrummet i mitt galleri på Rebecca när hon åt som mest kortison när hon var sju år. Det var hemskt folk kände inte igen henne.

• KatastrofKatt
    Molle72 skrev 2007-04-20 17:58:18 följande:
    Katastrofkatt: Välkommen hit. Är det nåt du undrar över så fråga bara. Så svarar vi så gott vi kan.Mumlin: Rebecca brukar inte bli rund när hon håller sif till 5 mg om hon börjar med tio så har oftats det bara en vecka och då hinner hon inte bli rund. Och de två senaste somrarna har hon stått på 5 mg och det har inte ens märkts lite. Så hoppas att du får stå på en ganska liten dos då.Nalla: Klart att vi bryr oss. Sen har ju ni andra stöttat oss också. Vi vet ju inte så mycket eller vi kanske vet mycket men vi kan ju ändå aldrig sätta oss in i er sits. Vi kan ju bara titta på egentligen, sen har man ju lärt sig en del på dessa sex åren genom att lyssna på läkare och er och läsa sig till. Jag kan ju säga att jag hade gärna bytt med Rebecca så att hon ska må bra och inte behöva lida.Kram på er alla nu.
    tack så mycket. det känns hoppfullt
    jag har säkert hundra frågor, men ingen aning om var jag ska börja.. så jag läser och grubblar och googlar och läser länkar och kommer förmodligen på var jag vill börja sen

tack för ert varma välkomnande
    stryk mig medhårs
  • Rebecca93

Heej det ee jag som ee rebecca molle72,s dotter

• Nallatalla

Lone star state,ok så det är knoddar du ska jobba med!
    Det kommer du att klara av galant.
    Jag hoppas innerligt att jag aldrig mer behöver kortison!
    Får du det mot ledvärken?
    Hur är det med lederna nu? Blir det värre på hösten när det är kallt och fuktigt?
    Har hört att sådant kan påverka lederna.

Lällas,härligt att få partaja! Hoppas att du får en toppenkväll tjejen! Nu blev jag sugen på ett glas vin,måste fråga min man om han vill dricka ett glas med mig....

Molle72,det som är så bra på vår tråd är att vi alla kan dela med oss av våra erfarenheter angående dessa åkommor.
    Jag förstår att du gärna skulle byta med din dotter.
    Jag hoppas att min son inte får denna sjukdom för jag lever gärna med detta om han slipper eländet.

lindis41,jag önskar att jag kunde svara på din fråga angående godis! Finns det verkligen ingen här som vet?
    Jag vet precis hur det känns när godissuget sätter in!
    Hur är det annars?

katastrofkatt,när du surfar runt på nätet och kikar upp sidor för oss tarmisar så kan du även kika in på ilcos hemsida.
    Där finns ett forum för oss tarmsjuka.
    Men det som hjälpt mig allra mest är detta forum.
    När jag precis fått diagnosen OC så trodde jag i princip att jag skulle dö! Men efter att ha hängt här i över ett år så har jag insett att det går ypperligt att leva normalt med dessa sjukdomar!

Nu ska jag ta ett glas vin tror jag

Ha en bra kväll alla och kram på er / Nalla

• Nallatalla

Rebecca93,du är jättevälkommen hit till vår tråd!!
    Du ska se att det är ett rätt skönt ställe att hänga på!
    Vi är ett blandat gäng med tarmisar och anhöriga som din mamma som stöttar och peppar varandra.
    Kul att du hittat hit,du ska veta att vi ofta undrar hur du mår och då uppdaerar din mamma oss.
    Vi försöker verkligen att hjälpa varandra och jag hoppas att din mamma och även du ska känna allt stöd.

Hur mår du?

Kram / Nalla

• Rebecca93

Det gick lite för fort där. HEHE nu har jag fått en egen sida här. Jag har läst en del när mamma varit inne här.Och vill gärna vara med här

• Rebecca93

Nallatalla:Just nu mår jag rätt så bra.

Jag undrar om någon här känner samma som jag??
    Joo det ee så att i mellanåt när jag ska ligga och så,så känns det som det ska komma upp spy.
    Kan det möjligtvis vara kortisonet som gör det

• Lindis41

nallatalla

jag äter godis nu några stycken
    jag mår hyfsat faktisk äter ett mål mat nu o tänker ig för vad det är jag stppar i mig, m medicinen gör mig konstig i skallen och ser konstigt, en bieffekt eftr helgen ska jag trapa ner..
    hru mår du????

• Grannen

Hej Rebecca!

Känner inte igen det du beskriver men vill önska dig välkommen hit!

Blev sjuk när jag var eller skulle fylla 14 så jag känner igen mig i hur det är att vara i tonåren och vara sjuk-och det är rätt värdelöst!

Hoppas iaf att du snart blir stabil i din sjukdom och att du kan få lite stöd här inne! Du har iaf en mamma som älskar dig och som bryr sig väldigt mkt och det är väldigt viktigt när man är sjuk. Jag har också turen att ha en sådan kanonmamma!

Ha en fin helg!

• Rebecca93

mumlin:tack för välkommnandet.Ja det är värdelöst att vara sjuk.Jag hoppas med att jag snart blir bättre:pjag vet att jag har en mamma som bryr sig.

Ha en bar helg du meed:P

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7