• Lällas

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7!!!!

Här kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor.
    Välkommen!

Här följer en lista på oss som brukar hänga i V.V.S trådarna. Saknas ditt namn skicka mig ett mail.

CROHNS
    grådis
    LillTrulsa
    kahlua
    Dalkulla
    Tölander
    Calylite
    Itmorsan
    MaryJo

ULCERÖS COLIT
    Nallatalla (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    mumlin (följdsjukd: primär skleroserande cholangit)
    Kusin Knase
    Linnann
    LoneStarState
    wonderwoman
    Tessi81
    MrsDream
    68:an (Följdsjukdom Ledproblem)
    AnnaKennyLea
    Mallansprallan
    Sandervig
    Storken78
    nea00
    willow82
    havsbris
    Prommis
    Lällas (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    vinterland
    Twentyfourhours
    Dist
    Nebulosa
    Blåbärspappa
    2äggmamma

IBS
    Nebulosa
    68:an

Väntar på diagnos?
    Hia
    Solrosen67
    Kexet79

IBS samt gallsaltsmalabsobtion:
    mysis nr1

ANHÖRIGA
    gmt för Lucas med Ulcerös Kolit
    Molle72 för Rebecca med Ulcerös Kolit
    Slj för Lucas med Ulcerös Kolit

Länk till förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m15622597.html

Länk till gamla trådar: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m12884634.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m10404966.html

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m7649472.html
    crohns.se/
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
    netdoktor.passagen.se/default.ns
    www.magotarm.se/attleva.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:20:52:
    Fru U, Crohn (med hud,muskel och ledvärk) och stomi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-10 21:09:58:
    UC:
    JajjaB

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 18:12:47:
    UC: Lilla Mimsan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-17 16:24:04:
    Crohns:
    Nio

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:50:59:
    IBS:
    Vem är jag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:51:58:
    Anhörig:
    Malvas Mam, mamma till Linnea som väntar på diagnos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-22 22:51:52:
    Crohns:
    Skytten64

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-15 13:28:02:
    MaddeK: Crohns (och stomi opererad)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-21 13:57:10:
    UC: MissDisa

• Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
  • Lindis41

har ätit lite fika idag so far so good, m vi får se hur det känns i morg

• grådis

Molle72 vi vill INTE bli av med dig

Lindis41 din stackare, du kämpar på. Hoppas du snart ska bli bättre. När skulle du till läkaren? Kram

rebecca o Mumlin, visst är det skit med svullen mage? man har ju mest haft jeans som är rätt låga i midjan...hur kul är det när magen svullar ut? Rymliga tröjor är rätt bra

Ska iväg o jobba eftermiddag sen. Kollar till er i slutet av veckan igen eller nåt, sköt om er och må så gott, massa kramisar

• Lällas

HEj allihopa.
    Idag börjar jag jobba kl 12.30 och tänkte att jag skulle få sova ut men icke, jag hade tid hos husläkarn kl 08.30 i morse. Kollade mina hälar och hade mycket riktigt inflammation i båda hälarna. Har nu fått nån gel som jag ska smörja på 3 ggr om dan.

Molle: Vi vill INTE bli av med dig, gu, du är ju liksom en av oss fast du inte är sjuk själv. Vi tycker om dig sörrö och vill gärna ha dig kvar.

Rebecka: Jag kom på att när jag åt kortison och höll på att kräkas så åkte jag in till akuten en gång, och då hade jag tarmvred och det var INTE kul. Så om du börjar kräkas mycket, åk in till sjukhuset då. Håller med att det inte är kul att behöva kortison. Jag åt stora mängder men det hjälpte inte heller trots att jag åt det i över ett år i sträck. Jag är fortfarande lite rund jag med så jag förstår hur det känns.

Dalkulla: Hur mås det? Hoppas magen sköter sig efter bebisen kommit så att du slipper all kortison och allt besvär. Nu är det tamejtusan din tur att få må bra.

Lone Star State: Hur påverkar dina leder dig? Och vad får du för medicin för det? Jag har lite halvont i lederna ibland och tror säkert det har med UC att göra men vet inte om jag behöver medicin för det. Det gör inte så ont, det är mer att det är obehagligt.

Grådis: Kul att du är så aktiv i tråden, du är så gullig tycker jag.

Tessi: Skönt att du mår bra trots att du inte behöver medicin. Gu va härligt. Hoppas du får må så här bra länge länge till..

68:an: Hallooo... hur mås det, nu har det varit tyst från dig ett tag.. Får hoppas att det är ett bra tecken och att du mår bra.

Katastrofkatt: Har du fått medicin för UC? Vet att man kan få bra medicin för ömma leder också. Vad är det för hudproblem du får i solen?

Lindis: Stackare, jag lider med dig. Hoppas att magen anpassar sig till vanlig mat igen nu så du får njuta på av allt det goda.

Nalla: Inte långt kvar av studierna nu. Du har kämpat på så bra att du bara måste vara stolt över dig själv. Efter sommaren ska vi opereras. Gu va jag håller tummarna för oss. Nu jäklar ska vi bli av med stomin och det känns lite skrämmande ändå. Nu vet man ju att allt funkar. Att man kan göra vad man vill, äta vad man vill, slippa mediciner. Det är ju underbart så det är lite läskigt att bli av med den tycker jag. Men måste ändå prova.

Mallansprallan: Hur mår du vännen?

Mumlin: Hur sköter sig magen?

Kram på er allihopa/ Anna

• Grannen

Lällas: Varför har du fått hälproblem? Hoppas att det går över av behandligen iaf!

Tarmen sköter sig väldigt bra. Som ett klockverk! Skönt! Fast själva magen är så stor! Samlar vatten i buken pga dålig leverfunktion och ser gravid ut! Tydligen kan det bli så pass mkt att det ser ut som man är i 9:onde månaden! Fast nu ser jag mer ut som jag gjorde i v 15.

• Lällas

Hej igen
    Mumlin: Jag vet inte vad som hände med hälarna men för typ 5 veckor sen kände jag att jag hade ont i hälarna och sen har jag tänkt att det skulle gå över av sig själv men inte... Så nu äntligen tog jag tag i det och gick till doktorn.. Hoppas det går över snart nu då.. Jag stapplar mig fram.. man anstränger ju hälarna hela tiden..
    Skönt att magen mår bra. Jag hade till och med folk som frågade mig i vilken månad jag var när jag åt kortison.. inte kul.. så jag vet hur det känns... men tycker stackars dig för din lever. Jag håller alla tummar och tår att du ska få en ny lever snart så att du får må prima prinsessan efter det.

Kram / anna

• Rebecca93

Tack ska ni ha alla.
    Hur mår ni idag då??

• Lindis41

lällas

idag började jag m att trappa ner m kramplösande hoppas det fungerar....Hur mår du annars då???

• Grannen

Lindis41: Har inte riktigt fått kläm på vad som är fel på din galla?

Rebecca, det är ok, borde sova istället för att häcka här men fl är beroendeframkallande!

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7