• Lällas

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7!!!!

Här kan man fråga om besvär o sjukdomar o läbbiga undersökningar som har med mag o tarmsystemet att göra, den samlade erfarenheten är stor.
    Välkommen!

Här följer en lista på oss som brukar hänga i V.V.S trådarna. Saknas ditt namn skicka mig ett mail.

CROHNS
    grådis
    LillTrulsa
    kahlua
    Dalkulla
    Tölander
    Calylite
    Itmorsan
    MaryJo

ULCERÖS COLIT
    Nallatalla (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    mumlin (följdsjukd: primär skleroserande cholangit)
    Kusin Knase
    Linnann
    LoneStarState
    wonderwoman
    Tessi81
    MrsDream
    68:an (Följdsjukdom Ledproblem)
    AnnaKennyLea
    Mallansprallan
    Sandervig
    Storken78
    nea00
    willow82
    havsbris
    Prommis
    Lällas (opererat bort tjocktarm och har tillfällig stomi)
    vinterland
    Twentyfourhours
    Dist
    Nebulosa
    Blåbärspappa
    2äggmamma

IBS
    Nebulosa
    68:an

Väntar på diagnos?
    Hia
    Solrosen67
    Kexet79

IBS samt gallsaltsmalabsobtion:
    mysis nr1

ANHÖRIGA
    gmt för Lucas med Ulcerös Kolit
    Molle72 för Rebecca med Ulcerös Kolit
    Slj för Lucas med Ulcerös Kolit

Länk till förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m15622597.html

Länk till gamla trådar: www.familjeliv.se/Forum-5-95/m12884634.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m10404966.html

Länkar till lite annat tarmrelaterat:
    www.familjeliv.se/Forum-5-95/m7649472.html
    crohns.se/
    www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp
    netdoktor.passagen.se/default.ns
    www.magotarm.se/attleva.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:20:52:
    Fru U, Crohn (med hud,muskel och ledvärk) och stomi

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-10 21:09:58:
    UC:
    JajjaB

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 18:12:47:
    UC: Lilla Mimsan

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-17 16:24:04:
    Crohns:
    Nio

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:50:59:
    IBS:
    Vem är jag

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-21 22:51:58:
    Anhörig:
    Malvas Mam, mamma till Linnea som väntar på diagnos.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-22 22:51:52:
    Crohns:
    Skytten64

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-15 13:28:02:
    MaddeK: Crohns (och stomi opererad)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-21 13:57:10:
    UC: MissDisa

• Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7
  • Evve81

trist att så många verkar vara dåliga. tänker på er!

mina utslag är som bortblåsta med ny kortisonkur... Min svärmor ringde och undradeom det inte var levern som spökade men det tror inte min doktor eftersom värden varit bra länge. Det underliga är att när jag inte känner mig särskillt pigg är värdena JÄTTEBRa och när jag känner mig pigg som en nötkärna är värdena dåliga *SUCK*

• Nallatalla

Hej alla! Kikar in en snabbis innan jag ska äta.

mumlin,ja det är tufft med skolan nu men jag får skylla mig själv
    Det går att gå tillbaka till stomi efter en IRA om det behövs.
    Anledningen till att jag provar IRA först är att det alltid går att prova med reservoar om det inte skulle fungera.
    Vid en reservoar så tas ändtarmen bort också.
    Hur är det med dig idag?

Rebecca93,den som väntar......

dalkulla,stackars dig! Du har verkligen haft en tuff graviditet!
    Hoppas att det blir bättre med skovet när bebisen är ute.

goldfish,på sös sa de att jag lika gärna kunde ha kommit till akuten direkt då jag var så jättesjuk.
    Jag blir orolig när jag läser om dig och din viktnedgång.
    Se till att komma till en mag och tarmmottagning och det asap!
    Jag fick en tid som låg långt fram men ringde varje dag för att få en återbudstid.
    Som tur var så fick jag en tid flera veckor innan mitt bokade besök och då var jag i så pass dåligt skick att jag lades in på sös direkt med dropp.
    Som lällas skriver så ska du se till att få i dig vätskeersättning för att balansera salt och mineralhalten i kroppen.
    Hoppas att du snart får hjälp så att du får må bättre.

Disa79,välkommen hit till vår lilla tråd!
    Alla som fänger här är helt underbara människor.
    Jag har själv blivit beroende av denna tråd och det känns så skönt att slippa vara ensam med denna sjukdom.

Nu måste jag ta hand om sonen,det är läggdags för honom snart.

Kram på er alla / Nalla

• Lindis41

mår hyfsat har klarat mig på en tabl idag Har ätit både lunch och middag...väntat på att få en kallelse t medicin....

tack för att ni bryr er

• Grannen

Disa: Du har inte haft feber mkt det sista? Om du haft det så måste du nämna det när du beställer tid så att de tar in dig fort!
    Gifte mig bara några dagar efter det att jag började bli dålig så jag hann innan jag blev gul! Eftersom jag rasade i vikt den sommaren var det tur att vi gifte oss i början på juni annars hade klänningen varit ett tält!

Nalla: Idag har jag vilat på fm, inte sovit alls idag! Sedan hämtade jag dottern och badade henne-hon hade halva måltiden i håret! Sedan bakae vi äpplemuffins och lagade mat. Detta är helt otriligt att jag orkade så mkt på en dag. Tror att jag går på ren ilska då jag varit aktiv i en tråd om barnomsorg och sjukskrivning och en människa tyckte att man istället för att ha valfria tider på förskolan som sjukskriven borde kontakta soss och få hjälp därifrån eller att min man skulle jobba mindre... Soss har nog LITE andra saker för sig och min man ska vara hemma två månader efter operationen så han behöver jobba nu! fast det är bra att bli lite arg ibland, då vet man att man lever!

• dalkulla26

hej
    mumlin: jobbigt att bli så uppretad.. Du vet vad man kan orka med när man är lite irriterad .. jobbar du någe nu?

Nalla: Åter plugga lagom..

Rebecca: hoppas verkligen att du får må bra snart.. och slipper det eländiga kortisonet..

Disa: krya på dig och jag håller tummaran för att du snarast får en tid till läakren som mumlin nämnt.

Lällas: Hur går det att jobba? Har fungerar magen? Konstig fråga men har du inte ont i magen alls längre? Är så glad för din skull att du vart så bra.

Lindis: skönt att höra att du är bättre.

Min mage gör ONT.. nu känner jag att det börjar att bli illa.. jag blir skiträdd att bli akutdålig.. nu smyger sig febern på i gen tillsamans med den ständiga buksmärtan. Ska avavkta i morgon och se om det vänder. Har sovit väldigt lite och i bland blir jag riktigt risig va detta. Ni får ursäkat mitt gnäll..

kram på er alla

• Grannen

Dalkulla: Du gnäller inte. Du berättar bara hur det är! Hur mkt kontakt har du med din tarmläkare nu?

Jobbar inte alls nu, de inre organen är påverkade och värdena så höga och sist jag träffade läkaren sa han att jag ska vila och äta. Känns rätt nu, oftast är jag så trött att jag sover några timmar på dagen och det är min man som lagar mat när han kommer hem- idag blev han jätteglad när maten stod på bordet! Och jag med! Känns skönt att orka ngt.

• Billy och Jag

mumlin: vet precis hur det känns att inte orka.. Så är det här också.. Min man lagar nästan alltid mat och sköter allt... det värsta är ju att jag ser ju inte särskilt sjuk ut,,, utan mest lat :P

alis volat propriis - Hon flyger med egna vingar.
  • Rebecca93

Dalkulla26:Aa det hoppas jag med hur mår du då??

• Grannen

lone state: Jag ser mest lat ut med! Skönt att våra respektive vet hur det är. Kan nog vara svårt för andra att fatta när det inte syns så mkt. på håll ser jag ju helt frisk ut.

• Rebecca93

Ha det bra alla nu ska jag gå och sova är så trött

Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7