• Fru U

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

68:an har du ofta skov? För då kan jag tänka mig att läkarna blir strängare, fast iofs så tror jag hade fått den här typen av mediciner ändå för jag var helt handikappad innan. Hade inget liv, kunde knappt röra mig pga smärta

Live and let live
  • Fru U

Trillar i säng. Hoppas LSS har fått hjälp o mår bättre nu, tittar in som vanligt o uppdaterar mig i morgon (idag) bitti

Live and let live
  • Fru U

Jag vill inte vara negativ och jag hoppas verkligen det stämmer men jag har hört det där i 10-15 år nu

malvas mam skrev 2007-06-12 08:30:04 följande:
    Ytterligare funderingar...Linneas läkare sa att det forskas såå mycket kring kronsika tarmsjukdomar, eftersom det nästan exploderar med nya patienter hela tiden - hans illusion var att om 10-20 år så ska detta botas!Det låter ju bra - eller hur?! Men nu vet vi ju inte riktigt om verkligheten är sådan, men är det någon som vet hur långt fram forskningen är, och vad man kan förvänta sig i framtiden? Linnea är ju bara nio år, så jag hoppas förstås att hennes läkare har rätt...//Anna
    Live and let live
  • Fru U

LSS så skönt att du fick komma hem igen. Förstod att du verkligen hade ont eftersom du åkte in. Magkatarr är hemskt men går som tur väl är att bota

Live and let live
  • Fru U

greeneye, vem är din läkare på nedre gastro i malmö? Eller går du nån annanstans?

Live and let live
  • Fru U

Jag undrar om giftet i Asacol försvinner ur kroppen eller om det ligger kvar och påverkar? Åt Asacol i många år så man undrar ju

Live and let live
  • Fru U

LSS det tog, om jag minns rätt, några dagar innan medicinen började verka och en vecka innan den gav full effekt

Du kan lindra genom att ta samarin eller andra snabbverkande receptfria preparat under tiden (det gjorde jag)

Live and let live
  • Fru U

Intressant, själv funderar jag ju på att byta till Helsingborg (fast det gäller förstås kirurgsidan av sjukdomen, min gastroläkare bytar jag aldrig bort - har bestämt att han ska jobba tills han blir hundra Skrattande)

Live and let live
  • Fru U

Jag funderar på en sak (en?! snarare 100 - men vi nöjer oss med en sak just nu *s*)..

Vi pratar ju mycket om ledvärk, men ni som har det har ni lika ont i kroppen när tarmen är frisk som när den är sjuk? Och isåfall förklarar läkarna det ändå som att det är UC/Crohns som är orsaken?

Och har ni bara ont i lederna eller gör det ont i muskler och hud också?

Live and let live
  • Fru U

Hej allihop, tack för era svar ang. ledvärk. Just att de flesta av er säger att det bara är lederna och att det blir bättre när tarmen är bättre förstärker min känsla av att det jag har inte är direkt relaterat till tarmen

Min tarm är jättefin (jag tror jag just nu har 1 sår!) men ledvärken är där ändå. Och värken i mina muskler och hud är konstant (ibland gör det t.o.m att ta en dusch och att ha kläder på sig)

Välkommen hit alla nya.

Japp det är på lördag vi ska iväg (kommer hem typ söndag midnatt) så katterna får passning av en väninna under tiden. Ser fram emot det (trots att alla släkter innehåller några knasbollar - min är inget undantag) älskar min farmor o farfar så mycket. Har nästan växt upp lika mycket med/hos dem som hos mina föräldrar (mamma bodde hos dem i en månad från det jag var två veckor - pappa gjorde repmånad)

Jag mår definitivt bättre nu när det är svalare igen. Känner mig inte svimfärdig hela tiden

Kram till alla

Live and let live
Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7