• Fru U

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

Salasopyrin är en underhållsmedicin som man brukar ta alltid och kortison tar man vid akuta skov (man brukar i alla fall inte äta kortison alltid)

Hur mycket kortison ska hon ta?

Live and let live
  • Fru U

grådis, det kommer att gå galant. Jättebra att du fick tid så snabbt, du kommer att må mycket bättre sen

Skickar positiva vibbar..... Kram

Live and let live
  • Fru U

Lone Star State, vet du varför du har ont? Det låter för mig precis som magkatarr (när jag fick akut magkatarr så kändes det precis som om jag hade ont vid hjärtat)

Live and let live
  • Fru U

Hihihi

Säkert inte din mening, men det lät så kul att boten för magkatarr skulle kunna vara att bo själv (för nog kan det vara stressigt att leva två även om priset för det mesta är värt det *ler*)

68an skrev 2007-06-08 10:08:13 följande:
    Fru U.se säger ju nåt där som jag glömt totalt! Då jag bodde med mitt ex åt jag ständigt Losec för mina besvär som sen försvann totalt då jag lämnade honom.
    Live and let live
  • Fru U

Oj, höga värden?! Hoppas du snart för ordning på kroppen så du får tillbaka lite ork

Live and let live
  • Fru U

Egentligen är det tragiskt att vi blir så desillusionerade på sjukvården

Live and let live
  • Fru U

Oh, det låter ju jättebra grådis . Alltid lika roligt när någon får glada nyheter

Vila och ta det riktigt lugnt ikväll

Live and let live
  • Fru U

LSS har du problem med dina leder? Jag menar vanligtvis?

I Malmö är det varmt (hett). Örk. 22-23 grader är vad jag gillar, när det är så varmt som idag 28-30 grader kan jag bara vara ute korta stunder (sen jag fick stomin kan jag inte dricka tillräckligt för att ersätta den vätska jag förlorar när det är så varmt)

Men himma har vi köpt en aircondition som går för fullt nu. Kanske (håller tummarna) kan det gå under 25grader i sovrummet ikväll

Jag ringde i torsdags till sjukhuset för jag undrade varför de aldrig ringde tillbaka och fick beskedet att de bokat in mig den 18:de eller möjligtvis den 19:de, men vi håller den 18 så länge. Tycker det är under all kritik att sjukvården har så få resurser som den har, men men det är i alla fall i princip gratis (hade man bott i USA hade man väl vatt dö)

Njut av värmen om ni kan. Ta en färgglad drink och njut av livet

Ha're

Live and let live
  • Fru U

LSS anledningen till att jag frågade är att maken min har en sjukdom som heter bechtrews (reumatisk sjukdom) och den påverkar bröstben och ryggrad (han har också diagnosen crohn).

Du, kila ner på VC eller ring din läkare för det är definitivt inte bra att du knappt får nåt i dig!

Live and let live
  • Fru U

Nej, det gör inte ont när han äter och dricker, men när jag hade magkatarr så var det hemskt att äta. Kan inte tvinga iväg dig till läkaren (vet inte var den brevlåda bor Räcka ut tungan) men testa losec från apoteket (1 pilla morgon o kväll) hjälper det så är det magkatarr...

Fast du borde gå till läkaren, det kan ju vara magsår.... och det är inte att leka med

Krya på dig

Live and let live
Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7