• Fru U

V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7

De har rätt att censurera den, tyvärr. Om det står något som kan vara negativt för mig att veta så tar de bort den informationen. Och man har inte automatiskt rätt att få en kopia med sig hem, däremot kan man få läsa den med en läkare och hur många läkare kan ta tid till detta (min kirurg-journal är 5cm tjock och sen finns det mer på data)

Live and let live
  • Fru U

Tror inte det, för då måste de ju förklara varför de tog bort det och då får man ju ändå reda på det, men jag är inte säker. I vilket fall så misstror jag dem, har alldeles för dåliga erfarenheter av sjukvården för att lite på dem längre (jo, min medicinläkare och kirurgens kontaktsjuksköterskor litar jag på)

Live and let live
  • Fru U

grådis, hur slarvar man bort 4cm lårben??

Mitt korttidsminne är totalt kasst. Jag har alltid associerat det med att jag blev utbränd "gick in i väggen" för det är ju vanligt då men det kanske är grundsjukdomen i alla fall?

För övrigt tycker jag att det här med Spa eller nåt liknande hade varit jättekul. Har undvikit ilco, rmt mm för att jag inte gillar att bara prata sjukdom men vi här pratar om så mycket mera. Även om vi pratar sjukdom, medicin, operationer mm så är det ju i relevans till resten av livet, det känns inte som om vi är våra sjukdomar vilket intresseföreningar ibland känns som

En dag när jag är redo ska jag berätta om min felbehandling, men trots att det gått 7 år så känns det fortfarande färskt (kanske för att jag lever med konsekvensen varje dag)

Kram på er

Live and let live
  • Fru U

Karlskrona-Gdynia kryssning har också lite spa och skönhetsbehandling o sånt. Åker gärna på nåt kanske lite mer fartfyllt än 'bara' spa (blir lite nipprig av meditation och långa djupa andetag och sånt där)

Stomi och baddräkt: jag hittade en gång en perfekt baddräkt med liten kjol, dolde stomin perfekt (och den lilla magen som vi kvinnor gärna får), sen slutade jag vara mager och den blev för liten, sen dess har jag inte hittat nåt jag gillat. Har oftast (de gånger jag badat) slutat med badshorts

Live and let live
  • Fru U

Det enda jag vet är att ett obehandlat skov inte är bra för bebisen, det är i varje fall vad min läkare sagt till mig

Live and let live
  • Fru U

Har för mig att det är en del här som ätit kortison under graviditeten och det har gått bra

Hoppas ditt skov snart ger med sig (och grattis till :et)

Live and let live
  • Fru U

Jag är okej, lite deppig. Gubben min åkte för nån timma sen och blir borta en vecka. Vet att jag kommer att sysselsätta mig och tiden går snabbt, men är ändå lite "bläh" just nu

(tack för att du frågar)

Har varit på sminkkurs idag på MUS - bidde en dyr historia när jag köpt det jag ville ha, men det var många borstar o sånt och de håller i evighet (har kvar alla jag köpte vid förra kursen för 3,5 år sen och de är i bra skick fortfarande)

Live and let live
  • Fru U

Vad är det för mediciner ni fått?

Live and let live
  • Fru U

Usch, jag känner med henne, malvas mamma. Minns hur det var med alla mediciner och rektalgrejer är aldrig kul men nu blir hon förhoppningsvis bättre :)

Salazopyrin är väl en typ av sulfa??

Live and let live
  • Fru U

Jag har dilaterat ändtarmen+fistel många gånger. Det är ingen större grej, men jag har ju ingen tjocktarm heller så...

Satte mig här medans jag satt i telefonkö så nu måste jag åter till städningen. Läser ikapp sen och svarar om jag kan :)

Ha're gott

Live and let live
Svar på tråden V.V.S.-tråden - Våga Vägra Skov! För dem med Ulcerös Colit, Crohns Tråd nummer 7