• ajnas

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Innan du kliver ned i bassängen, duschar du med badkläder på eller utan badkläder?

(för jag förutsätter att ni duschar iaf )

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:05:03:
    Jag duschar MED badkläder, liksom alla andra jag sett i badhuset. Jag har heller aldrig badat på något ställe där det suttit skylt om att man ska duscha utan badkläder. Att man ska duscha och göra sig ren - ja. Men inte att det måste ske utan badkläder.

Däremot har jag också tänkt på att man borde bli renare UTAN badkläder. Men "ingen" gör ju det. Det var lite därför jag startade denna omröstning för att se hur det låg till, om det bara var i badhusen jag besöker som det är kutym att duscha med badkläder innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:15:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m17777877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-09 00:45:27:
    Ny omröstning! Har du ändrat uppfattning/vanor angående att duscha med badkläder? www.familjeliv.se/Forum-5-83/m18251222.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
  • MittAndraJag
    ming skrev 2007-02-24 17:52:54 följande:
     Fast fotsvamp försvinner ju inte för att man duschar utan baddräkt.
    Jag menade mer generellt att det finns skillnader om man tycker att det är okej att bada på badhus utan att duscha innan eftersom man inte duschar när man badar i havet. Tempraturerna och den fuktiga miljön på badhusen gör nog att bakterier och svamp trivs bättre där. Nej, fotsvamp försvinner inte bättre eller sämre för att man har badkläderna på men det är väl samma svamp vad jag vet som man kan få på intimare ställen på kroppen som trivs speciellt bra i miljön på badhusen. Som för övrigt badkläderna inte stänger in eller ut
  • Baronessan
    Utan badkläder!

Vad sjutton, jag duschar ju inte med kläderna på hemma, så varför skulle jag göra det på badhuset då? Med kläder på blir man ju inte ren.
    If you want a baby, have a new one. Don't baby the old one. (J West)
  • shine

Att duscha med en liten bikini är ju inte precis samma sak som att duscha hemma med Jeans och tröja...
    Men, men...

• mexisis
    shine skrev 2007-02-25 12:03:05 följande:
    Att duscha med en liten bikini är ju inte precis samma sak som att duscha hemma med Jeans och tröja...Men, men...
    vissa kanske badar med jeans och tröja, det kanske är därför de tycker att det är vidrigt att duscha av sig med kläderna på själv har jag också en liten bikini och jag skulle inte ha några problem att tvätta mig ren även om jag skulle ha den på mig när jag duschar hemma. nu tycker jag kanske inte att det finns nån poäng med att ta på mig den när jag är hemma eftersom jag inte ska bada efteråt
  • shine

mexisis: He, he... nä, det är sant.

Det ska alltid överdrivas.
    Jag duschar med bikinin på badet. Men naken hemma, för där är jag ensam.

• mexisis
    shine skrev 2007-02-25 12:27:26 följande:
    mexisis: He, he... nä, det är sant.Det ska alltid överdrivas.Jag duschar med bikinin på badet. Men naken hemma, för där är jag ensam.
    ja det överdrivs rätt rejält i den här tråden tycker jag

på vissa låter det som att alla springer runt med 5 kg smuts innanför trosorna, men renligare än så hoppas jag folk är, därför har jag inga problem med att bada i samma basäng som folk som duschar med badkläderna på. det finns ju klor av en anledning och jag tvättar ju av mig efteråt. har aldrig direkt lidit av bacillskräck, det ända jag är sjukligt rädd för är fotvårtor så jag funderar på att använda badtofflor hädanefter eftersom de med vårtor inte verkar göra det
  • Nisses lada brinner

Men varför kan man inte duscha med badkläder, fattar inte?

Be the best or die like the rest
  • viramia

Jag duschar alltid med badkläder i badhus, pga av att jag tycker det är så himla j-a snuskigt i badhus. Känns inte trevligt heller att duscha ihop med 10 kärringar som är nakna och pillar sig i stjärten. Bläää.
    Och äckligare är det visst på männens avd.
    Min an berätta att det var massa gubbar som hade stånd när de duscha. Dessutom en kvinnlig städerska....som spola rent där alla dessa männ duschade...
    Ush....

Känns inte heller som att man blir renare utan badkläderna faktikt. i sånna falla ska man ju tvätta sig med duschkräm och även tvätta håret.

• shine

celian: Det är tydligen förbjudet har nån bestämt...

• mexisis
    celian skrev 2007-02-25 12:55:55 följande:
    Men varför kan man inte duscha med badkläder, fattar inte? Be the best or die like the rest
    fattar inte heller, what´s the problem? om man nu stör sig så mycket på det är det väl bättre att stanna hemma än att ödsla massa energi på att jaga upp sig över småsaker
    shine skrev 2007-02-25 12:59:30 följande:
    celian: Det är tydligen förbjudet har nån bestämt...
Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?