• ajnas

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Innan du kliver ned i bassängen, duschar du med badkläder på eller utan badkläder?

(för jag förutsätter att ni duschar iaf )

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:05:03:
    Jag duschar MED badkläder, liksom alla andra jag sett i badhuset. Jag har heller aldrig badat på något ställe där det suttit skylt om att man ska duscha utan badkläder. Att man ska duscha och göra sig ren - ja. Men inte att det måste ske utan badkläder.

Däremot har jag också tänkt på att man borde bli renare UTAN badkläder. Men "ingen" gör ju det. Det var lite därför jag startade denna omröstning för att se hur det låg till, om det bara var i badhusen jag besöker som det är kutym att duscha med badkläder innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:15:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m17777877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-09 00:45:27:
    Ny omröstning! Har du ändrat uppfattning/vanor angående att duscha med badkläder? www.familjeliv.se/Forum-5-83/m18251222.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
  • Garageänkan
    maruttan skrev 2007-02-23 22:49:35 följande:
    Garageänkan skrev 2007-02-23 22:48:51 följande: utan badkläder. så står det på väggen på en skylt ~Bara döda fiskar följer strömmen~ Inte överallt..... pi.bilddagboken.se - världens sötaste pojke!
    OBS jag skojade bara
    ~Bara döda fiskar följer strömmen~
  • turia

asgaya- e det fel att tycka tt man ska duscha utan badräkt innan bad?
    o då skrev jag som jag tolkar hur det nog är...

• maruttan
    Garageänkan skrev 2007-02-23 22:51:37 följande:
    maruttan skrev 2007-02-23 22:49:35 följande: Garageänkan skrev 2007-02-23 22:48:51 följande: utan badkläder. så står det på väggen på en skylt ~Bara döda fiskar följer strömmen~ Inte överallt..... pi.bilddagboken.se - världens sötaste pojke!OBS jag skojade bara ~Bara döda fiskar följer strömmen~
    Oj! Sorry!
    pi.bilddagboken.se - världens sötaste pojke!
  • tjoppaloppan

Det är ju så svårt att få på sig badkläderna om man är våt efter en dusch, alltså är det mesra praktiskt att duscha MED.
    Men efter badet tar man ju av dem och man badar ju inte bastu med badkläder efteråt så det handlar ju inte om att vara blyg.
    Bara praktisk.

• Asgaya

Det är inte fel. Men att lägga en massa fula kommentarer om folks ovilja att visa sig naken

• skogsblomma

Dushar med badkläder. Kläderna släpper ju igenom vatten så att man blir ren ändå. Om man inte tror att badkläderna släpper igenom vatten är det ju inte heller någon fara, för då kan ju inget blandas ut i badvattnet i bassängen heller.

Att vara blyg för att visa sig för okända människor behöver inte handla om att man inte är nöjd med hur man ser ut. Utan att det helt enkelt känns obekvämt att dela något så intimt med okändisar. Man visar ju inte gärna upp sig naken för kvinnor i andra sammanhang. Om det fanns dushdraperier tror jag fler skulle dusha nakna. (Om man nu har något att vinna på det.)

• Trocadero

Ehhh....ja det finns ju aldrig något annat mer engagerade att diskutera eller?!

Viktigt att försvara sig med/mot?.................. Näe!

• Sånglärkan

I vårat kommunala badhus hänger en skylt där det står
    "Den som inte duchar är en snuskhummer" och en humorbild på en hummer.
    Det står iof inte att detta måste ske naket, men nog tolkar jag det så eftersom man bör bli renare utan baddräkt. Det är i alla fall lättare att tvätta sig.

Några känner sig kanske FÖR obekväma för att tvätta sig nakna av speciella anledningar, men för de flesta av oss tror jag det obekväma består i att man inte göra som alla andra. DVS. skulle ALLA andra duscha nakna känns det mer obekvämt att duscha MED baddräkt.

• lugnåsbo
    CloudBerry skrev 2007-02-23 23:03:51 följande:
    Ehhh....ja det finns ju aldrig något annat mer engagerade att diskutera eller?!Viktigt att försvara sig med/mot?.................. Näe!
    Nej det tror jag inte.... detta är kvällens viktiga fråga! med eller utan hur ska det gå??

vi är tillbaka direkt efter denna reklam:
    *dudududulalalalala*
    gå in på Lisas blogg: blogg.aftonbladet.se/2477
    *dudududlalalalala*
  • Trocadero
    lugnåsbo skrev 2007-02-23 23:07:41 följande:
    CloudBerry skrev 2007-02-23 23:03:51 följande: Ehhh....ja det finns ju aldrig något annat mer engagerade att diskutera eller?!Viktigt att försvara sig med/mot?.................. Näe! Nej det tror jag inte.... detta är kvällens viktiga fråga! med eller utan hur ska det gå??vi är tillbaka direkt efter denna reklam:*dudududulalalalala*gå in på Lisas blogg: blogg.aftonbladet.se/2477*dudududlalalalala* blogg.aftonbladet.se/2477
    Fan, får skylla på vinet att jag hamnade här då
Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?