• ajnas

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Innan du kliver ned i bassängen, duschar du med badkläder på eller utan badkläder?

(för jag förutsätter att ni duschar iaf )

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:05:03:
    Jag duschar MED badkläder, liksom alla andra jag sett i badhuset. Jag har heller aldrig badat på något ställe där det suttit skylt om att man ska duscha utan badkläder. Att man ska duscha och göra sig ren - ja. Men inte att det måste ske utan badkläder.

Däremot har jag också tänkt på att man borde bli renare UTAN badkläder. Men "ingen" gör ju det. Det var lite därför jag startade denna omröstning för att se hur det låg till, om det bara var i badhusen jag besöker som det är kutym att duscha med badkläder innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:15:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m17777877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-09 00:45:27:
    Ny omröstning! Har du ändrat uppfattning/vanor angående att duscha med badkläder? www.familjeliv.se/Forum-5-83/m18251222.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
  • shine

Jag duschar med bikini. Både före och efter.
    Sen duschar jag hemma efteråt och tvättar av mig ordentligt.
    Visar mig aldrig naken för främlingar.

• turia

som latherese sa_- lär era barn vara stolta!! nakenhet ska inte bli nåt fult!!

• Kurre räkmacka
    Asgaya skrev 2007-02-23 22:14:52 följande:
    LathereseJaha. Så jag ska säga åt min dotter att man inte ska bada om man inte vågar vara näck! Vad är det för snack? Kan det bero på din åsikt som du har JOBBAT och inte jobbar på simhall???
    På badhuset ska man ducha utan kläder, då krävs nakenhet
  • SweetStarAngel

Med badkläder

Jag behöver inga tatueringar, mina barns och min mans namn är ristade i mitt hjärta för evigt
  • Severus
    Hallonröd skrev 2007-02-23 22:16:07 följande:
    Severus skrev 2007-02-23 22:14:49 följande: Hallonröd skrev 2007-02-23 22:13:44 följande: Kurre räkmacka skrev 2007-02-23 22:10:49 följande: mallansprallan skrev 2007-02-23 21:48:29 följande: Har en vän som jobbar på ett badhus och efter att ha hört hur mycket skit de samlar upp så är jag faktiskt inte jättesugen på att bada på badhus. Men det de samlar upp är mestadels skinn som lossnar när folk badar. Fräscht eller hur Man kan stå på ena sidan av bassängen på kvällen och se ett tjockt lager av gamla hudceller, tvålrester och hår efter eb dag på badet Mitt råd är duscha Ja och att inte simma med öppen mun så man får kallsupar........*ulk*.... Eller få den gamla farbrorns snorbobba i munnen...Grön och tjock...*kräkvarning* Åhhh fyyyyy...*kräks nästan*......åhhh.....
    Gjorde nästan jag med......
  • Hallonröd
    mallansprallan skrev 2007-02-23 22:15:45 följande:
    Ja badhus känns inte så fräscht vare sig folk duschar eller inte innan de hoppar i. Tänk så mycket skit som löses upp när man plaskar runt i nån timme. Räcker nog inte med att duscha nån minut innan. En helkroppsskubbning krävs nog om det ska bli hyfsat fräscht.
    Ja skrubb och peeling....hela kitet..... Sen kan man nog nästan dricka bassängvattnet....*hahaha*
  • Dieselmom

mallansprallan skrev: Ja badhus känns inte så fräscht vare sig folk duschar eller inte innan de hoppar i. Tänk så mycket skit som löses upp när man plaskar runt i nån timme. Räcker nog inte med att duscha nån minut innan. En helkroppsskubbning krävs nog om det ska bli hyfsat fräscht.

Men vad menar du?! vattnet är ju så "blått" och rent att man ser enda ner till botten!! Klart det är fräscht!!

• mallansprallan
    Asgaya skrev 2007-02-23 22:14:52 följande:
    LathereseJaha. Så jag ska säga åt min dotter att man inte ska bada om man inte vågar vara näck! Vad är det för snack? Kan det bero på din åsikt som du har JOBBAT och inte jobbar på simhall???
    Vissa har svårt att känna empati för andra. Har själv inte problem med att dusch naken men jag förstår absolut de som har det. Det är ju inte jättekul att stå i ett helt öppet duschrum.
  • turia

vänd röven till o låtsas att det regnar.... *till er som e rädda*

• Asgaya

Turia
    Självklart lär man sina barn att nakenhet inte är fult men dom växer upp till tånåringar och börjar tänka och fundera själv.
    Hur många 13 14 åringar pratar inte om sina klasskamrater?
    Hon är så tlock, hon är så smal..osv

Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?