• ajnas

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Innan du kliver ned i bassängen, duschar du med badkläder på eller utan badkläder?

(för jag förutsätter att ni duschar iaf )

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:05:03:
    Jag duschar MED badkläder, liksom alla andra jag sett i badhuset. Jag har heller aldrig badat på något ställe där det suttit skylt om att man ska duscha utan badkläder. Att man ska duscha och göra sig ren - ja. Men inte att det måste ske utan badkläder.

Däremot har jag också tänkt på att man borde bli renare UTAN badkläder. Men "ingen" gör ju det. Det var lite därför jag startade denna omröstning för att se hur det låg till, om det bara var i badhusen jag besöker som det är kutym att duscha med badkläder innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:15:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m17777877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-09 00:45:27:
    Ny omröstning! Har du ändrat uppfattning/vanor angående att duscha med badkläder? www.familjeliv.se/Forum-5-83/m18251222.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
  • turia

eileema- men asså du kan ju ha pruttat innan så där lagom förpestande i de nedre regionerna
    svetti muffiluff?,, o kom inte dragande med att du aldrig fiser??
    Ok om du e rakad så förstår jag om du behåller badräkten på.. pinsamt?

• Dieselmom

Efter badet duschar jag med tvål och så tvättar jag till och med håret med schampo och balsam

• eilema
    Vasen skrev 2007-02-23 21:38:15 följande:
    Men efter badet? Tvättar ni er inte då heller ? När ni badat i andra otvättade människors vatten. För det är väl lika krångligt att tvätta sig efteråt?*chockerad*
    Jo jag duschar av mig med tvål samtidigt som jag har bikinin på mig. Bara det värsta kloret och så. Sen byter jag om, går hem och duschar ordentligt naken hemma där inte alla femtioelva främlingar glor mig mellan benen!
    Det är en Lillebror !!! (v.29+2=75 dagar kvar!)
  • Vasen

Kloret binder smutsen. Så om man inte är skitig innan man badar luktar man inte klor efteråt. Om man kommer in i en badhall som stinker klor kan man utgå ifrån att det badar en massa snuskpellar.

• eilema
    turia skrev 2007-02-23 21:39:55 följande:
    eileema- men asså du kan ju ha pruttat innan så där lagom förpestande i de nedre regionernasvetti muffiluff?,, o kom inte dragande med att du aldrig fiser??Ok om du e rakad så förstår jag om du behåller badräkten på.. pinsamt?
    Nä, jag behåller badräkten på för jag inte trivs med att stå naken inför främlingar. Det är mina intima delar, och jag väljer vem jag vill visa dom för. Klart jag fiser, jag är ju mänsklig, men så jäkla mycket bakterier lär jag knappast ha i bikinibyxan att någon tar skada av det när jag kommer ner i kloret.
    Det är en Lillebror !!! (v.29+2=75 dagar kvar!)
  • turia

eilema- det e bara vad du tror, egentligen e dom nog bara intresserade av att undra varför du glor på dem

• mallansprallan

Men allvarligt. Man har på sig bikinin några minuter innan man hoppar in i duschen, så förpestad hinner den nog inte bli. Dessutom sköljer man ju av sig. Ni som duschar utan badkläder är ju dessutom i minoritet i den här omröstningen så ni kanske borde sluta gå till badhusen för det lär väl vara vääääldigt äckligt enligt er.

• Dieselmom

Alla ni som är så duktiga med tvål och inga badkläder innan, hur gör ni på sommaren i exempelvis havet??? Där står det inga duschar precis...

Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?