• ajnas

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Innan du kliver ned i bassängen, duschar du med badkläder på eller utan badkläder?

(för jag förutsätter att ni duschar iaf )

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:05:03:
    Jag duschar MED badkläder, liksom alla andra jag sett i badhuset. Jag har heller aldrig badat på något ställe där det suttit skylt om att man ska duscha utan badkläder. Att man ska duscha och göra sig ren - ja. Men inte att det måste ske utan badkläder.

Däremot har jag också tänkt på att man borde bli renare UTAN badkläder. Men "ingen" gör ju det. Det var lite därför jag startade denna omröstning för att se hur det låg till, om det bara var i badhusen jag besöker som det är kutym att duscha med badkläder innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:15:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m17777877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-09 00:45:27:
    Ny omröstning! Har du ändrat uppfattning/vanor angående att duscha med badkläder? www.familjeliv.se/Forum-5-83/m18251222.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
  • turia

glammis- du kanske kan stanna hemma o öva i din dusch kränga på?
    eller bara lägga upp fötterna i tv soffan?

• glammis

Ha ha ha: här var det präktigt värre! Där jag badar duchar de flesta faktiskt med badkläderna på och jag har aldrig reflekterat över att det skulle vara så äckligt! Då finns det värre grejjer att bli upprörd över...

• isisisis

Det kanske du tycker.
    För mig är hygien en av sakerna jag prioriterar.

Tycker också hänsyn är något man kan uppskatta.

• Vasen

Jag duschar utan kläder (och använder till och med tvål ). Sen tar jag på mig badkläderna i duschen och blöter ner mig igen innan jag går ut till bassängen.

• Dieselmom

De gånger jag har badat har jag sällan sett någon duscha UTAN baddräkt INNAN. Men de släpper väl in oss hänsynslösa samtidigt så vi får bada ihop antar jag

• glammis

Jag förstår inte? Varför är det så äckligt att duscha med badkläder på?

• lugnåsbo

med badkläder, har nästan aldrid sett någon som duschat utan och här hänger det inte stora skyltar om att man ska duscha utan......
    Använder inte ens tvål innan jag hoppar i poolen

• maruttan

Sitter ingen lapp på mitt badhus att man ska duscha utan badkläder och jag har alltid duschat  med badkläder på! Har aldrig tänkt tanken att det kunde vara ohygieniskt....

pi.bilddagboken.se - världens sötaste pojke!
Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?