• ajnas

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Innan du kliver ned i bassängen, duschar du med badkläder på eller utan badkläder?

(för jag förutsätter att ni duschar iaf )

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:05:03:
    Jag duschar MED badkläder, liksom alla andra jag sett i badhuset. Jag har heller aldrig badat på något ställe där det suttit skylt om att man ska duscha utan badkläder. Att man ska duscha och göra sig ren - ja. Men inte att det måste ske utan badkläder.

Däremot har jag också tänkt på att man borde bli renare UTAN badkläder. Men "ingen" gör ju det. Det var lite därför jag startade denna omröstning för att se hur det låg till, om det bara var i badhusen jag besöker som det är kutym att duscha med badkläder innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:15:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m17777877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-09 00:45:27:
    Ny omröstning! Har du ändrat uppfattning/vanor angående att duscha med badkläder? www.familjeliv.se/Forum-5-83/m18251222.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
  • Monstermamman
    eilema skrev 2007-02-23 21:45:54 följande:
    Fast vattnet i en simbassäng renas ju heeela tiden. Det ligger ju inte heller bara och skvalpar runt med bakterierna, det åker ju runt runt runt i reningsmaskinerna konstant! Det är en Lillebror !!! (v.29+2=75 dagar kvar!)
    Å andra sidan har jag aldrig sagt att jag tycker att det är äckligt när inte folk tvättar sej före..
    Jag tycker bara att det är synd att inte flera gör det för då skulle dom kunna minska ner på kloret i vattnet = snällare mot huden.
    Det löser sej sa kärringen som sket i badkaret.
  • mallansprallan

Har en vän som jobbar på ett badhus och efter att ha hört hur mycket skit de samlar upp så är jag faktiskt inte jättesugen på att bada på badhus. Men det de samlar upp är mestadels skinn som lossnar när folk badar. Fräscht eller hur

• maruttan
    Vasen skrev 2007-02-23 21:38:15 följande:
    Men efter badet? Tvättar ni er inte då heller ? När ni badat i andra otvättade människors vatten. För det är väl lika krångligt att tvätta sig efteråt?*chockerad*
    Fast jag brukar inte sätta på mig baddräkten igen efter jag har badat
    pi.bilddagboken.se - världens sötaste pojke!
  • lugnåsbo

Efter så duschar jag utan badkläder, passar på att tvätta håret med så slipper man det hemma

När jag är på babysim är det dock bråttom och då hinner jag inte tvätta mej så noga, annars har jag en gallskrikande unge!!

• Vasen

Man lär så länge man lever. Svårt att få på baddräkten. Det kunde jag inte i min vildaste fanatasi tro var ett problem människor hade .

• Enkiteng

Duschar med badkläder innan bad, efter duschar jag näck och använder tväl och shampo.

Nu var det några år sedan jag badade i badhus, men i min hemstad kan jag inte minnas att jag sett någon skylt om att duscha utan badkläder. Har hört att man ska duscha för att skölja av lösa hårstrån så de inte hamnar i bassängen.

Kommer ihåg att många inte duschade alls innan, det var en bit att gå till bassängen och man frös när man hade duschat.

Tror inte det gör så stor skillnad, och tänk om man fiser när man badar?

• Asgaya

Det går väl att tvätta sig tillräckligt ren för ett dopp även om man har en bikini på sig. Eller?
    Tycker det var dåligt att jämföra med att man inte duschar med trosor hemma. Idag spelar det mig ingen roll om jag är näck eller inte men jag hade det jobbigt med nakenheten när jag var yngre. Alla känner sig inte bekväm naken!

• mallansprallan

Men tydligen gör 78-80% fel

• mallansprallan
    Asgaya skrev 2007-02-23 21:52:09 följande:
    Det går väl att tvätta sig tillräckligt ren för ett dopp även om man har en bikini på sig. Eller?Tycker det var dåligt att jämföra med att man inte duschar med trosor hemma. Idag spelar det mig ingen roll om jag är näck eller inte men jag hade det jobbigt med nakenheten när jag var yngre. Alla känner sig inte bekväm naken!
    Det försökte jag säga också. Jag tvättar mig innanför bikinin, inga problem alls!
Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?