• eilema

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

MED badkläder! Så länge de inte sätter upp duschbås eller draperier duschar jag aldrig naken på offentliga platser. Och jag har knappats farliga bakterier på mig när jag hoppar ner i en bassäng full med KLOR!

Det är en Lillebror !!! (v.29+2=75 dagar kvar!)
  • eilema
    turia skrev 2007-02-23 21:32:52 följande:
    o föressten, när jag är i bassängen släpper jag av lite lösa könshår.. *som en dusch lätt spolat av* De ligger o lurar i baddräkten väl
    Om man inte har några könshår och låter bli att fisa när man springer genom duschen i sin badräkt, är det okej då??

Om det bara handlar om bakterier så kanske vi skulle låta våra barn förbjudas bada i offentliga pooler innan de blivit blöjfria, för tänk om det skulle hända en olycka i badbyxan, folk skulle ju DÖ av bakterierna!! Eller åtminstone hamna på intensiven...
  • eilema
    Vasen skrev 2007-02-23 21:38:15 följande:
    Men efter badet? Tvättar ni er inte då heller ? När ni badat i andra otvättade människors vatten. För det är väl lika krångligt att tvätta sig efteråt?*chockerad*
    Jo jag duschar av mig med tvål samtidigt som jag har bikinin på mig. Bara det värsta kloret och så. Sen byter jag om, går hem och duschar ordentligt naken hemma där inte alla femtioelva främlingar glor mig mellan benen!
  • eilema
    turia skrev 2007-02-23 21:39:55 följande:
    eileema- men asså du kan ju ha pruttat innan så där lagom förpestande i de nedre regionernasvetti muffiluff?,, o kom inte dragande med att du aldrig fiser??Ok om du e rakad så förstår jag om du behåller badräkten på.. pinsamt?
    Nä, jag behåller badräkten på för jag inte trivs med att stå naken inför främlingar. Det är mina intima delar, och jag väljer vem jag vill visa dom för. Klart jag fiser, jag är ju mänsklig, men så jäkla mycket bakterier lär jag knappast ha i bikinibyxan att någon tar skada av det när jag kommer ner i kloret.
  • eilema
    turia skrev 2007-02-23 21:42:29 följande:
    eilema- det e bara vad du tror, egentligen e dom nog bara intresserade av att undra varför du glor på dem
    Haha jasså? Hur som helst så väljer jag själv vem jag visar mig naken för, och det är inte ett halvt badhus. Sätter dom upp duschbås och skyltar om att man ska bada utan badkläder innan bassängbad, så ska jag gladeligen duscha naken innan, men tills dess är det jag som behåller bikinin och fis-bakterierna på mig som 98% av resten av den här tråden!
  • eilema
    Monstermamman skrev 2007-02-23 21:44:31 följande:
    Dieselmom skrev 2007-02-23 21:42:59 följande: Alla ni som är så duktiga med tvål och inga badkläder innan, hur gör ni på sommaren i exempelvis havet??? Där står det inga duschar precis... Det är väl kanske liiite mer vatten i rörelse där än i en liten bassäng?Det är ju inte så att det är samma vatten som ligger och skvalpar längs stränderna hela tiden. Det löser sej sa kärringen som sket i badkaret.
    Fast vattnet i en simbassäng renas ju heeela tiden. Det ligger ju inte heller bara och skvalpar runt med bakterierna, det åker ju runt runt runt i reningsmaskinerna konstant!
  • eilema
    turia skrev 2007-02-23 21:45:25 följande:
    eileema- du borde flyta till italien, där har de duschbås,, dessutom har alla plasttofflor på fötterna..
    Kul för dom! Jag klarar mig med min bikini!
Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?