• ajnas

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Innan du kliver ned i bassängen, duschar du med badkläder på eller utan badkläder?

(för jag förutsätter att ni duschar iaf )

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:05:03:
    Jag duschar MED badkläder, liksom alla andra jag sett i badhuset. Jag har heller aldrig badat på något ställe där det suttit skylt om att man ska duscha utan badkläder. Att man ska duscha och göra sig ren - ja. Men inte att det måste ske utan badkläder.

Däremot har jag också tänkt på att man borde bli renare UTAN badkläder. Men "ingen" gör ju det. Det var lite därför jag startade denna omröstning för att se hur det låg till, om det bara var i badhusen jag besöker som det är kutym att duscha med badkläder innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:15:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m17777877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-09 00:45:27:
    Ny omröstning! Har du ändrat uppfattning/vanor angående att duscha med badkläder? www.familjeliv.se/Forum-5-83/m18251222.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
  • lugnåsbo
    CloudBerry skrev 2007-02-23 23:09:40 följande:
    , får skylla på vinet att jag hamnade här då
    har du druckit vin!! skicka över lite är du snäll

gonatt på er hoppas ni löser detta problem tills imorgon nu ska jag sova

*over and out*
  • Auris

Dushar faktiskt utan. På familjesimmet har de den regeln av hygienskäl och jag vill inte försöka lära min treåring att man kan ducha med kläder ena gången men måste vara utan nästa gång. Dessutom står det faktiskt en skylt på väg till bassängen: "Obligatorskt dusch utan badkläder före bad." Fast de flesta duschar med badkläder ändå...

• Joonas

Ha ha! Skojar ni? Fundersam  Badar ni era barn med kläderna på också... Har läst en roman på temat, "Den tillfällige turisten" heter den. Kul läsning om en man som blir singel och så uppfinner en massa fiffiga sätt att förenkla hushållsarbetet på. Bl.a duscha med kläderna på så att de blir rena i processen. Fast  han är ju förstås inte klok, det hör ju till saken...

festlig, funktionell och fryntlig
  • Trocadero
    lugnåsbo skrev 2007-02-23 23:24:15 följande:
    CloudBerry skrev 2007-02-23 23:09:40 följande: , får skylla på vinet att jag hamnade här då har du druckit vin!! skicka över lite är du snäll gonatt på er hoppas ni löser detta problem tills imorgon nu ska jag sova*over and out* blogg.aftonbladet.se/2477
    här får du en halvliter
  • Pneu

De som duschar med får sitt straff ändå, i form av i förtid utslitna badkläder

• Snusadus

duschar givetvis utan! Vill inte stå som en kokkos och gräva innanför badbyxorna.. mer praktiskt utan.. har inga som helst problem att ta på mig badkläderna när de och jag är våta.

I samma anda är jag också upprörd över det nya modet att killar ska ha kalsonger på sig under badbrallan... snacka om snuskigt (om man inte byter till rena då förstås innan man hoppar i..)..
    En pappa på vårt babysim har det.. hoppas att han duschar och byter till rena kallingar innan han tar med dem i vattnet.. Blääääääk!!!

• tjorvig

Har läst någon gång att man ska duscha före man tar på badkläder. Så vi har gjort det, men slutat för ingen annan gör det och det är så svårt att blöt få på sej badkläder.

Men jag efter lyser (typ frostat glas) dörrar så man kan tvätta sej i fred i duschen. Tycker det är lite sjukt att stå och duscha ofentligt.
    Det gör man ju inte på campingar exp.

• Kurre räkmacka
    maruttan skrev 2007-02-23 22:49:35 följande:
    Garageänkan skrev 2007-02-23 22:48:51 följande: utan badkläder. så står det på väggen på en skylt ~Bara döda fiskar följer strömmen~ Inte överallt..... pi.bilddagboken.se - världens sötaste pojke!
    Konstigt badhus. Kommer dom in ber dom tom folk ta av sig ju. I skolan ringde fröken hem om man inte tog av sig baddräkten
  • eisa

MED kläder såklart

inte visar jag min mutta i onödan

Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?