• ajnas

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Innan du kliver ned i bassängen, duschar du med badkläder på eller utan badkläder?

(för jag förutsätter att ni duschar iaf )

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:05:03:
    Jag duschar MED badkläder, liksom alla andra jag sett i badhuset. Jag har heller aldrig badat på något ställe där det suttit skylt om att man ska duscha utan badkläder. Att man ska duscha och göra sig ren - ja. Men inte att det måste ske utan badkläder.

Däremot har jag också tänkt på att man borde bli renare UTAN badkläder. Men "ingen" gör ju det. Det var lite därför jag startade denna omröstning för att se hur det låg till, om det bara var i badhusen jag besöker som det är kutym att duscha med badkläder innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:15:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m17777877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-09 00:45:27:
    Ny omröstning! Har du ändrat uppfattning/vanor angående att duscha med badkläder? www.familjeliv.se/Forum-5-83/m18251222.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
  • mallansprallan
    Dofilus skrev 2007-02-24 11:01:07 följande:
    mallansprallan: Spelar väl ingen roll om vi är i minoritet. Snarare är det illa att det bara är en minoritet som följer de hygieniska regler som finns för badhus. Majoriteten har inte alltid rätt.
    Men reglerna är ju tydligen olika så vi följer reglerna som är här. Det står bara att man ska duscha innan man hoppar i badet.
  • mexisis
    Snusadus skrev 2007-02-24 09:59:10 följande:
    mexisiskonstigt inlägg tycker jag, varför säger du så?...hmm jag undrar vad du vill ha för svar?fast håller med tjorvig.. det kunde ju vara lite mer privat i offentliga duschrum...
    tycker bara att det låter knasigt att säga att de som duschar med badkläderna på måste dra dem åt sidan för att krafsa bort smutsen mellan benen som det stod i nåt tidigare inlägg. liter larvigt tycker jag för man springer väl inte runt och har massa skit där, och har man det stannar det väl kvar innanför badkläderna när man badar förhoppningsvis....
  • mexisis
    mallansprallan skrev 2007-02-24 10:58:06 följande:
    Men faktum är att ni som tar av er är i minoritet. Sen jag började bada på badhus för en sådär 15 år sedan har jag aldrig sett folk duscha utan badkläder innan. Frågade min sambo och han säger samma sak. Han  har inte sett att folk duschar utan innan de ska bada. Man tar ju på sig badkläderna när man byter om i omklädningsrummet.
    håller med, har inte heller sett nån duscha utan och sen tagit på sig badkläderna.
  • Lundby87

duschar med baddräkten/bikini den skall ju också blötas ner

• mallansprallan
    mexisis skrev 2007-02-24 11:21:58 följande:
    Snusadus skrev 2007-02-24 09:59:10 följande: mexisiskonstigt inlägg tycker jag, varför säger du så?...hmm jag undrar vad du vill ha för svar?fast håller med tjorvig.. det kunde ju vara lite mer privat i offentliga duschrum... tycker bara att det låter knasigt att säga att de som duschar med badkläderna på måste dra dem åt sidan för att krafsa bort smutsen mellan benen som det stod i nåt tidigare inlägg. liter larvigt tycker jag för man springer väl inte runt och har massa skit där, och har man det stannar det väl kvar innanför badkläderna när man badar förhoppningsvis....
    Hehe nä jag duschar varje dag men det kanske inte de gör?! Dessutom så rinner ju vatten igenom badkläder. Gjorde det inte det så skulle det ju inte vara någon fara för då skulle badkläderna hålla inne all "skit" (som de påstår sig ha) och alltså inte komma ut i poolen.
  • mexisis
    mallansprallan skrev 2007-02-24 11:27:14 följande:
    mexisis skrev 2007-02-24 11:21:58 följande: Snusadus skrev 2007-02-24 09:59:10 följande: mexisiskonstigt inlägg tycker jag, varför säger du så?...hmm jag undrar vad du vill ha för svar?fast håller med tjorvig.. det kunde ju vara lite mer privat i offentliga duschrum... tycker bara att det låter knasigt att säga att de som duschar med badkläderna på måste dra dem åt sidan för att krafsa bort smutsen mellan benen som det stod i nåt tidigare inlägg. liter larvigt tycker jag för man springer väl inte runt och har massa skit där, och har man det stannar det väl kvar innanför badkläderna när man badar förhoppningsvis.... Hehe nä jag duschar varje dag men det kanske inte de gör?! Dessutom så rinner ju vatten igenom badkläder. Gjorde det inte det så skulle det ju inte vara någon fara för då skulle badkläderna hålla inne all "skit" (som de påstår sig ha) och alltså inte komma ut i poolen.
    precis vad jag menade med mitt inlägg (som snusadus tyckte var konstigt). jag duschar också varje dag och upplever inte att jag springer omkring med massa grejer mellan benen som jag måste "krafsa" bort, det var därför jag undrade vad de har där för det låter ju nästan jobbigt.
  • Dofilus

Regler från ett badhus angående babysim:
    "Du som förälder ska duscha utan badkläder. Dusch hemma räcker inte då hud, hår, svett och bakterier ständigt avges från kroppen. Detta gäller inte barnet då vi inte vill att barnet skall bli nedkylt innan badet."

Från att annat angående "vanligt" bad
    "Duscha utan badkläder före bad."

Och ytterligare ett
    "Duscha utan badkläder före bad"

Kan fortsätta hur mycket som helst.

• mexisis

jag ser inte problemet riktigt, att man orkar engagera sig så mycket i om folk duschar med eller utan badkläder. hade jag haft sån bacillskräck skulle jag hålla mig borta från bad överhuvudtaget. tänk alla små (och säkert en del stora med) som kissar i vattnet. såg en gång en gubbe som snöt sig i handen medans han badade, urk, riktigt äckligt tycker jag. det sista jag tänkte då var på om han duschat med eller utan badkläder innan för vattnet kändes så ofräscht det kunde ändå. men jag kan lova att jag tvättar av mig rejält noga efter för jag ser ingen anledning att ta med mig alla andras snusk hem

• ming

Duschar med badkläder så klart.

Är det flytningar man inte vill ha i poolen, eller vad? För svett, hår och hud kommer i poolen ändå. Faktiskt gör nog flytningar det också, eftersom det inte slutar upp bara för att man badar.

• mallansprallan
    Dofilus skrev 2007-02-24 11:50:22 följande:
    Regler från ett badhus angående babysim:"Du som förälder ska duscha utan badkläder. Dusch hemma räcker inte då hud, hår, svett och bakterier ständigt avges från kroppen. Detta gäller inte barnet då vi inte vill att barnet skall bli nedkylt innan badet."Från att annat angående "vanligt" bad"Duscha utan badkläder före bad."Och ytterligare ett"Duscha utan badkläder före bad"Kan fortsätta hur mycket som helst.
    Det är reglerna på DITT badhus, ja! Som sagt, på de badhus jag har varit på här så står det bara DUSCHA INNAN BAD. Så du kan ju inte säga att det är de badhusreglerna som gäller då det är olika från ställe till ställe.

Håller med ming!
Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?