I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
Så klart utan eftersom man inte får duscha med.
Så klart utan eftersom man inte får duscha med.
mallansprallan: Spelar väl ingen roll om vi är i minoritet. Snarare är det illa att det bara är en minoritet som följer de hygieniska regler som finns för badhus. Majoriteten har inte alltid rätt.
Regler från ett badhus angående babysim:
"Du som förälder ska duscha utan badkläder. Dusch hemma räcker inte då hud, hår, svett och bakterier ständigt avges från kroppen. Detta gäller inte barnet då vi inte vill att barnet skall bli nedkylt innan badet."
Från att annat angående "vanligt" bad
"Duscha utan badkläder före bad."
Och ytterligare ett
"Duscha utan badkläder före bad"
Kan fortsätta hur mycket som helst.
mallansprallan: Det där var _inte_ reglerna från "mitt" badhus utan från 3 (av otaliga) jag hittade genom att söka på nätet i 30 sek. Men givetvis har "mitt" badhus samma hygieniska regler. Tycker ni som duschar med kläder bör fråga personalen där ni badar.
Vasen: Precis. Hur många duschar liksom med kläderna på hemma?
celian: "Men varför kan man inte duscha med badkläder, fattar inte? "
För att det är ohygieniskt.
viramia: "Jag duschar alltid med badkläder i badhus, pga av att jag tycker det är så himla j-a snuskigt i badhus. Känns inte trevligt heller att duscha ihop med 10 kärringar som är nakna och pillar sig i stjärten. Bläää."
På vilket sätt bli det trevligare med kärringar som pillar sig i stjärten för att du duschar med badkläder? För det var väl inte din stjärt de pillade i...eller?
shine: "Ser ingen anledning till att jag inte skulle göra det då."
Förutom att det är fel och skitar ner vattnet onödigt mycket så det måste användas mer kemikalier för att hålla rent i bassängen?
shine: Så bara för att du inte är bekväm med din kropp så väljer du att inte följa de hygieniska regler som finns?
lollajapp: Läs vad t ex MuminMy har skrivit.
Nej, badkläderna blir inte skitiga av vattnet i duscharna, däremot blir den som duschar inte tillräckligt ren. Hur många duschar med underkläderna på hemma?
Ni som duschar med badkläder, hur byter ni till badkläderna? Går ni in på toa?