Inlägg från: mallansprallan |Visa alla inlägg
  • mallansprallan

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Har aldrig sett en skylt om att man måste duscha UTAN badkläder innan man badar. Jag duschar alltid med badkläderna på. Man kan ju faktiskt skölja innanför bikinin utan problem man har ju liksom inte en stor kroppsstrumpa på sig. Jag kan inte minnas att jag har sett folk duscha utan badkläderna innan de badar. Tycker det finns värre saker, barn (och vuxna?) som kissar i vattnet, spott, snor och annat.

• mallansprallan

Men allvarligt. Man har på sig bikinin några minuter innan man hoppar in i duschen, så förpestad hinner den nog inte bli. Dessutom sköljer man ju av sig. Ni som duschar utan badkläder är ju dessutom i minoritet i den här omröstningen så ni kanske borde sluta gå till badhusen för det lär väl vara vääääldigt äckligt enligt er.

• mallansprallan

Har en vän som jobbar på ett badhus och efter att ha hört hur mycket skit de samlar upp så är jag faktiskt inte jättesugen på att bada på badhus. Men det de samlar upp är mestadels skinn som lossnar när folk badar. Fräscht eller hur

• mallansprallan

Men tydligen gör 78-80% fel

• mallansprallan
    Asgaya skrev 2007-02-23 21:52:09 följande:
    Det går väl att tvätta sig tillräckligt ren för ett dopp även om man har en bikini på sig. Eller?Tycker det var dåligt att jämföra med att man inte duschar med trosor hemma. Idag spelar det mig ingen roll om jag är näck eller inte men jag hade det jobbigt med nakenheten när jag var yngre. Alla känner sig inte bekväm naken!
    Det försökte jag säga också. Jag tvättar mig innanför bikinin, inga problem alls!
  • mallansprallan
    Hallonröd skrev 2007-02-23 22:06:38 följande:
    Jag duschar inte alls.......och så kissar jag i bassängen också....*mouhahahaha*....Skojar bara.... // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
    Kammar du inte muffen oxå när du ändå badar
  • mallansprallan
    Dieselmom skrev 2007-02-23 22:11:06 följande:
    mallansprallan: Jag brukar trimma den I bassängen
    Ja vad smart... hehe
  • mallansprallan

Ja badhus känns inte så fräscht vare sig folk duschar eller inte innan de hoppar i. Tänk så mycket skit som löses upp när man plaskar runt i nån timme. Räcker nog inte med att duscha nån minut innan. En helkroppsskubbning krävs nog om det ska bli hyfsat fräscht.

• mallansprallan
    Asgaya skrev 2007-02-23 22:14:52 följande:
    LathereseJaha. Så jag ska säga åt min dotter att man inte ska bada om man inte vågar vara näck! Vad är det för snack? Kan det bero på din åsikt som du har JOBBAT och inte jobbar på simhall???
    Vissa har svårt att känna empati för andra. Har själv inte problem med att dusch naken men jag förstår absolut de som har det. Det är ju inte jättekul att stå i ett helt öppet duschrum.
  • mallansprallan
    turia skrev 2007-02-23 22:18:12 följande:
    vänd röven till o låtsas att det regnar.... *till er som e rädda*
    Väldigt bra kommentar, not!
  • mallansprallan
    turia skrev 2007-02-23 22:35:02 följande:
    jamen det finns väl olika nivåer på rädslan/oron...En som verkligen är fobisk att visa sig utsätter sig ju inte för det heller menar jag.
    Man behöver nog inte vara fobisk för att inte vilja visa sig naken inför massa människor. Jag själv hade stomi när jag var liten och hatade när folk glodde, vilket folk gör. Idag har jag inga problem även att jag märker att vissa står och tjuvkikar på mitt ärr på magen. Nu stirrar jag tillbaka istället.
  • mallansprallan
    turia skrev 2007-02-23 22:38:26 följande:
    ja det finns en himla massa anledningar till att folk har "problem" att visa sig på badhus..
    Jo men då är det ju rätt onödigt att lägga såna kommentarer som du gör. Visa lite medkänsla istället!
  • mallansprallan
    latherese skrev 2007-02-23 22:42:24 följande:
    turia: folk här läser bara de dom vill läsa.. vet inte riktigt hur dom tolkar inläggen.
    Jag läser det folk skriver, så är det med det. Sen gillar ju vissa inte att man går emot deras åsikter tyvärr!
  • mallansprallan
    turia skrev 2007-02-23 22:18:12 följande:
    vänd röven till o låtsas att det regnar.... *till er som e rädda*
    Minns du detta inlägget?
  • mallansprallan

Men faktum är att ni som tar av er är i minoritet. Sen jag började bada på badhus för en sådär 15 år sedan har jag aldrig sett folk duscha utan badkläder innan. Frågade min sambo och han säger samma sak. Han  har inte sett att folk duschar utan innan de ska bada. Man tar ju på sig badkläderna när man byter om i omklädningsrummet.

• mallansprallan

Fast man duschar hela kroppen ändå. Jag tvättar mig alltid innanför. Jag hade aldrig hört innan att man ska duscha utan badkläder förrän jag gick in på denna tråden. Sitter inga skyltar på badhusen här.

• mallansprallan
    Dofilus skrev 2007-02-24 11:01:07 följande:
    mallansprallan: Spelar väl ingen roll om vi är i minoritet. Snarare är det illa att det bara är en minoritet som följer de hygieniska regler som finns för badhus. Majoriteten har inte alltid rätt.
    Men reglerna är ju tydligen olika så vi följer reglerna som är här. Det står bara att man ska duscha innan man hoppar i badet.
  • mallansprallan
    mexisis skrev 2007-02-24 11:21:58 följande:
    Snusadus skrev 2007-02-24 09:59:10 följande: mexisiskonstigt inlägg tycker jag, varför säger du så?...hmm jag undrar vad du vill ha för svar?fast håller med tjorvig.. det kunde ju vara lite mer privat i offentliga duschrum... tycker bara att det låter knasigt att säga att de som duschar med badkläderna på måste dra dem åt sidan för att krafsa bort smutsen mellan benen som det stod i nåt tidigare inlägg. liter larvigt tycker jag för man springer väl inte runt och har massa skit där, och har man det stannar det väl kvar innanför badkläderna när man badar förhoppningsvis....
    Hehe nä jag duschar varje dag men det kanske inte de gör?! Dessutom så rinner ju vatten igenom badkläder. Gjorde det inte det så skulle det ju inte vara någon fara för då skulle badkläderna hålla inne all "skit" (som de påstår sig ha) och alltså inte komma ut i poolen.
  • mallansprallan
    Dofilus skrev 2007-02-24 11:50:22 följande:
    Regler från ett badhus angående babysim:"Du som förälder ska duscha utan badkläder. Dusch hemma räcker inte då hud, hår, svett och bakterier ständigt avges från kroppen. Detta gäller inte barnet då vi inte vill att barnet skall bli nedkylt innan badet."Från att annat angående "vanligt" bad"Duscha utan badkläder före bad."Och ytterligare ett"Duscha utan badkläder före bad"Kan fortsätta hur mycket som helst.
    Det är reglerna på DITT badhus, ja! Som sagt, på de badhus jag har varit på här så står det bara DUSCHA INNAN BAD. Så du kan ju inte säga att det är de badhusreglerna som gäller då det är olika från ställe till ställe.

Håller med ming!
  • mallansprallan

Men men.... ingen annan verkar göra det där jag badar så jag skiter faktiskt i vilket. Men jag står fortfarande fast vid att jag inte tycker det är äckligt att folk duschar med badkläderna på. Jag vet inte vad för badkläder ni använder men jag tycker det är väldigt lätt att tvätta sig innanför min bikini.

Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?