• ajnas

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Innan du kliver ned i bassängen, duschar du med badkläder på eller utan badkläder?

(för jag förutsätter att ni duschar iaf )

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:05:03:
    Jag duschar MED badkläder, liksom alla andra jag sett i badhuset. Jag har heller aldrig badat på något ställe där det suttit skylt om att man ska duscha utan badkläder. Att man ska duscha och göra sig ren - ja. Men inte att det måste ske utan badkläder.

Däremot har jag också tänkt på att man borde bli renare UTAN badkläder. Men "ingen" gör ju det. Det var lite därför jag startade denna omröstning för att se hur det låg till, om det bara var i badhusen jag besöker som det är kutym att duscha med badkläder innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:15:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m17777877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-09 00:45:27:
    Ny omröstning! Har du ändrat uppfattning/vanor angående att duscha med badkläder? www.familjeliv.se/Forum-5-83/m18251222.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
  • shine

Jag visar mig inte naken för någon (förutom mitt barn).
    Och ja, i intima situationer såklart. Men det är rätt glest med sånt.

Tanken att jag skulle visa mig naken för helt främmande människor är väääldigt avlägsen för mig.
    Sen kan ni tycka vad ni vill.
    Ingen har sagt nåt hittills och jag kommer inte ändra mig förrän jag bli tillsagd.
    Händer det komemr jag sluta gå på badet.

• Sånglärkan

När planerna för renoveringen av vårt badhus gjordes upp för två år sedan kommer jag nu ihåg att det ingår i den nya standarden att det ska finnas en egen dusch för de som behöver. Det kan ju vara när man har mens, av religösa skäl eller vad som helst.

Den privata duschen finns inne på handikapptoan - jag har bara inte tänkt på den - det finns förmodligen en sådan på ditt badhus shine. Annars ska den dit vid nästa ombyggnad!

• ming
    isisisis skrev 2007-02-27 16:39:07 följande:
    Efter ha följt hela tråden från början,så tycker jag det bästa vore att ha en separat dusch för de som inte törs visa sig!På så sätt så slipper man skit i bassängen,och de som är blyga kan gå in i lillduschen och ställa sig.För övrigt är det inte mer än rimligt att badhusets regler efterföljs!
    Eller varför inte bara sätta upp duschdraperier? Så behöver ingen gå till någon separat avdelning och känna blickarna för att de inte "vågar" duscha bland alla andra. Samt att det är mycket billigare än att bygga en speciell duschkabin för just det ändamålet.
  • shine

Sånglärkan: Okej, det kan hända. Har inte kolalt på toan.

F.ö håller jag med ming:
    Varför inte sätta upp draperier, så slipper jag (och flera andra) känna obehag?

• Dofilus

shine: Så bara för att du inte är bekväm med din kropp så väljer du att inte följa de hygieniska regler som finns?

• lollajapp

Blir badkläderna skitiga av vattnet i duscharna?
    De flesta tvättar väll sina badkläder (före de badar) och då borde det ju inte spela så stor roll om man duschar i dem eller inte.
    Vattnet i duscharna på badhusena är väll inte skitigare än vattnet i tex tvättmaskinen.

Borde ju egentligen vara så att det blir värre om man inte sköljer igenom badkläderna innan man badar (med tanke på att det finns de som inte tvättar sina badkläder mellan varven eller att det kan finnas olika kemikalier i dem.)

• Dofilus

lollajapp: Läs vad t ex MuminMy har skrivit.

Nej, badkläderna blir inte skitiga av vattnet i duscharna, däremot blir den som duschar inte tillräckligt ren. Hur många duschar med underkläderna på hemma?

• MuminMy

lollajapp: den smuts som är "värst" är de mikroskopiska rester av svett och urin som vi alla har på våra kroppar tillsammans med alla produkter vi har utanpå huden, t.ex. parfym, body lotion, hårspray, make up etc.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • shine

Dofilus: Ja!

Och så länge 99 % av de som badar med mig också gör det + att jag aldrig sett skyltar om det eller hört nån säga till om det kommer jag fortsätta.
    Men, men... var och en gör som de vill.
    Tror knappast det komemr komma nån "polis" och dra av mig baddräkten.

• Baronessan

Vad gör man på ett badhus om man inte vågar visa sig naken? *förvånad*

Är också ställd över resultatet i denna omröstning. Trodde faktiskt inte det var så många som duschade med kläder på.

Tycker alla (som duschar med kläderna på) borde läsa inlägg nr 264.

Trots att jag irriterar mig på alla baddräktsduschare så irriterar jag mig ändå allra mest på alla tanter (det är nästan alltid tanter?) som inte duschar alls och STINKER parfym och har smink på sig i bassängen! Äckligt!

If you want a baby, have a new one. Don't baby the old one. (J West)
Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?