• mexisis

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

En dum fråga som kanske tagits upp redan (orkar inte bläddra igenom alla sidor). Idag när vi var och badade stod det på dörren till duschen "Duscha utan badkläder innan ni badar för att minska halten klor i bassängen". Hur hänger det ihop? Fattar inte hur det kan bli mer klor i bassängen för att jag duschar med badkläderna på, vilket jag gör för att det är bekvämast. Byter om till badkläder, byter på sonen och sen in i duschen och till bassängen.

• mexisis
    Dieselmom skrev 2007-02-23 21:42:59 följande:
    Alla ni som är så duktiga med tvål och inga badkläder innan, hur gör ni på sommaren i exempelvis havet??? Där står det inga duschar precis...
    skulle va kul att veta
  • mexisis
    Hallonröd skrev 2007-02-23 22:06:38 följande:
    Jag duschar inte alls.......och så kissar jag i bassängen också....*mouhahahaha*....Skojar bara.... // Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
    haha
  • mexisis

alla ni som har en massa tjafs mellan benen som ni vill tvätta bort innan ni badar, vad är det för nåt? låter inge vidare. men eftersom ni inte badar nakna stannar det förhoppningsvis kvar i badkläderna

• mexisis
    Snusadus skrev 2007-02-24 09:59:10 följande:
    mexisiskonstigt inlägg tycker jag, varför säger du så?...hmm jag undrar vad du vill ha för svar?fast håller med tjorvig.. det kunde ju vara lite mer privat i offentliga duschrum...
    tycker bara att det låter knasigt att säga att de som duschar med badkläderna på måste dra dem åt sidan för att krafsa bort smutsen mellan benen som det stod i nåt tidigare inlägg. liter larvigt tycker jag för man springer väl inte runt och har massa skit där, och har man det stannar det väl kvar innanför badkläderna när man badar förhoppningsvis....
  • mexisis
    mallansprallan skrev 2007-02-24 10:58:06 följande:
    Men faktum är att ni som tar av er är i minoritet. Sen jag började bada på badhus för en sådär 15 år sedan har jag aldrig sett folk duscha utan badkläder innan. Frågade min sambo och han säger samma sak. Han  har inte sett att folk duschar utan innan de ska bada. Man tar ju på sig badkläderna när man byter om i omklädningsrummet.
    håller med, har inte heller sett nån duscha utan och sen tagit på sig badkläderna.
  • mexisis
    mallansprallan skrev 2007-02-24 11:27:14 följande:
    mexisis skrev 2007-02-24 11:21:58 följande: Snusadus skrev 2007-02-24 09:59:10 följande: mexisiskonstigt inlägg tycker jag, varför säger du så?...hmm jag undrar vad du vill ha för svar?fast håller med tjorvig.. det kunde ju vara lite mer privat i offentliga duschrum... tycker bara att det låter knasigt att säga att de som duschar med badkläderna på måste dra dem åt sidan för att krafsa bort smutsen mellan benen som det stod i nåt tidigare inlägg. liter larvigt tycker jag för man springer väl inte runt och har massa skit där, och har man det stannar det väl kvar innanför badkläderna när man badar förhoppningsvis.... Hehe nä jag duschar varje dag men det kanske inte de gör?! Dessutom så rinner ju vatten igenom badkläder. Gjorde det inte det så skulle det ju inte vara någon fara för då skulle badkläderna hålla inne all "skit" (som de påstår sig ha) och alltså inte komma ut i poolen.
    precis vad jag menade med mitt inlägg (som snusadus tyckte var konstigt). jag duschar också varje dag och upplever inte att jag springer omkring med massa grejer mellan benen som jag måste "krafsa" bort, det var därför jag undrade vad de har där för det låter ju nästan jobbigt.
  • mexisis

jag ser inte problemet riktigt, att man orkar engagera sig så mycket i om folk duschar med eller utan badkläder. hade jag haft sån bacillskräck skulle jag hålla mig borta från bad överhuvudtaget. tänk alla små (och säkert en del stora med) som kissar i vattnet. såg en gång en gubbe som snöt sig i handen medans han badade, urk, riktigt äckligt tycker jag. det sista jag tänkte då var på om han duschat med eller utan badkläder innan för vattnet kändes så ofräscht det kunde ändå. men jag kan lova att jag tvättar av mig rejält noga efter för jag ser ingen anledning att ta med mig alla andras snusk hem

• mexisis

alltså, vadå vågar. man står ju näck i omklädningsrummet när man byter om, med samma människor som sedan står i duschen. det är ju inte som att jag tror jag är osynlig i omklädningsrummet precis. sen där vi badar har varje dusch ett eget draperi så man kan va hur hemlig som helst där, ingen som skulle kunna glo även om de ville. att jag duschar med badkläderna på är för att jag tycker det är smidigast att byta om på mig och min son i omklädningsrummet. vattnet är ju så fullt med äckel ändå, och nä, varför skulle man duscha med badkläderna efteråt? jag vill väl inte ha alla andras snusk på mig, typ piss och snor. och det spelar ingen roll hur välduschad du är om du sen pissar i vattnet, vilket jag vet att folk gör.

och som ming säger, fotsvamp försvinner inte av att man duschar utan baddräkt. fotsvamp är ju typ tusen gånger äckligare än alla olika kroppsvätskor tillsammans. ska man måsta duscha utan badkläder borde folk med fotsvamp måsta bada med plaspåsar på fötterna tycker jag.

• mexisis
    shine skrev 2007-02-25 12:03:05 följande:
    Att duscha med en liten bikini är ju inte precis samma sak som att duscha hemma med Jeans och tröja...Men, men...
    vissa kanske badar med jeans och tröja, det kanske är därför de tycker att det är vidrigt att duscha av sig med kläderna på själv har jag också en liten bikini och jag skulle inte ha några problem att tvätta mig ren även om jag skulle ha den på mig när jag duschar hemma. nu tycker jag kanske inte att det finns nån poäng med att ta på mig den när jag är hemma eftersom jag inte ska bada efteråt
  • mexisis
    shine skrev 2007-02-25 12:27:26 följande:
    mexisis: He, he... nä, det är sant.Det ska alltid överdrivas.Jag duschar med bikinin på badet. Men naken hemma, för där är jag ensam.
    ja det överdrivs rätt rejält i den här tråden tycker jag

på vissa låter det som att alla springer runt med 5 kg smuts innanför trosorna, men renligare än så hoppas jag folk är, därför har jag inga problem med att bada i samma basäng som folk som duschar med badkläderna på. det finns ju klor av en anledning och jag tvättar ju av mig efteråt. har aldrig direkt lidit av bacillskräck, det ända jag är sjukligt rädd för är fotvårtor så jag funderar på att använda badtofflor hädanefter eftersom de med vårtor inte verkar göra det
  • mexisis
    celian skrev 2007-02-25 12:55:55 följande:
    Men varför kan man inte duscha med badkläder, fattar inte? Be the best or die like the rest
    fattar inte heller, what´s the problem? om man nu stör sig så mycket på det är det väl bättre att stanna hemma än att ödsla massa energi på att jaga upp sig över småsaker
    shine skrev 2007-02-25 12:59:30 följande:
    celian: Det är tydligen förbjudet har nån bestämt...
  • mexisis
    MuminMy skrev 2007-02-25 22:15:59 följande:
    Innan jag fick lära mig mer om hur reningsanläggningarna fungerade och VARFÖR man ska duscha utan badkläder (och tvätta sig med tvål - även mellan benen, och schamponera håret) så gjorde jag också som alla andra och "blötte" mig liktegrann i duschen innan badet....Det gör jag inte längre Jag är babysiminstruktör och de föräldrar som inte sköter sig när det gäller duschen före simmet nekas tillträde till bassängen. En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
    det låter iofs bra med hårda regler för då gör väl folk som de ska, men en nyfiken fråga, hur vet ni vilka föräldrar som sköter sig och inte? har ni kameror, är det andra föräldrar som skvallrar eller kollar ni själva så att reglerna följs?
  • mexisis
    MittAndraJag skrev 2007-02-25 23:05:40 följande:
    På mitt badhus kommer det en arg badvakt och gör jobbet åt en om man inte tvättar sig med tvål innan Eller nästan iallafall tanterna som jobbar i omklädningsrummen säger till en!
    vad är det för tanter som jobbar i omklädningsrummen? såna har jag aldrig sett vad jobbar de med där inne? tur att det inte finns såna och inga arga badvakter heller där vi badar. fast va skumt, borde det inte finnas åtminstone en badvakt?
  • mexisis
    MittAndraJag skrev 2007-02-25 23:35:02 följande:
    Här har vi en tant som stickar raggsockar, städar golven och hjälper barn som är är i badhuset med en förälder av "fel" kön Jättebra!
    jaha, va sjyst här har jag inte sett nån annan än tjejen som sitter i kassan och tar betalt... hmmm skumt
  • mexisis
    MuminMy skrev 2007-02-26 09:36:45 följande:
    mexisis: Vi informerar föräldrarna väldigt noggrant om vad som händer med vattenkvaliteten om de slarvar med duschen före och vad det gör med vattnet, som deras barn oundvikligen kommer att dricka av. Det brukar räcka om inte annat så blir det ett jäkla grupptryck i duschen och de håller koll på varandra för ingen vill ju att deras små barn ska få i sig ett gram mer kemikalier än nödvändigt och om förälder A inte tvålar sig ordentligt får ju barnet till förälder B lida för det - så det löser sig själv oftast. (och ja, det händer att föräldrarna skvallrar på varandra *ler*). Vill de inte / kan de inte schamponera håret av någon anledning måste de ha badmössa... En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
    ok, så hårda regler har inte vi. tycker det verkar rätt vettigt ändå. skulle det va samma hårda krav här skulle jad duscha utan badkläder utan problem. det är bara det att som det är nu duschar alla med så då känns det som att det kvittar om jag duschar utan eller inte. ren slöhet förmodligen
  • mexisis
    MuminMy skrev 2007-02-26 13:05:38 följande:
    mexisis: jag skulle nog prata med babysimmet om saken om jag var du, varför ska ditt barn få i sig en massa klor och annat som det inte behöver för att föräldrarna tycker det är obekvämt och jobbigt att tvätta sig före bad? En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
    ja kanske det, har liksom inte funderat så mycket på det här innan tråden dök upp. duschar med badkläderna på eftersom alla andra gör det och det är smidigast. skulle kännas ganska fånigt att va den enda som duschar naken, då tror de väl att jag vill visa upp mig eller nåt. fast om nån börjar kanske de andra hakar på.
Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?