Inlägg från: MittAndraJag |Visa alla inlägg
  • MittAndraJag

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Är det för att ni själva kollar in de andra som duschar som ni inte vågar duscha nakna eller? Om kloret hade löst alla problem då hade man ju kunnat byta om hemma och hoppa i direkt utan att duscha...

Poolerna har ju problem med fotsvamp och sånt också som trivs i den miljön som man kanske inte får av en klipphäll eller på en sandstrand precis. 

• MittAndraJag
    ming skrev 2007-02-24 17:52:54 följande:
     Fast fotsvamp försvinner ju inte för att man duschar utan baddräkt.
    Jag menade mer generellt att det finns skillnader om man tycker att det är okej att bada på badhus utan att duscha innan eftersom man inte duschar när man badar i havet. Tempraturerna och den fuktiga miljön på badhusen gör nog att bakterier och svamp trivs bättre där. Nej, fotsvamp försvinner inte bättre eller sämre för att man har badkläderna på men det är väl samma svamp vad jag vet som man kan få på intimare ställen på kroppen som trivs speciellt bra i miljön på badhusen. Som för övrigt badkläderna inte stänger in eller ut
  • MittAndraJag

På mitt badhus kommer det en arg badvakt och gör jobbet åt en om man inte tvättar sig med tvål innan Eller nästan iallafall tanterna som jobbar i omklädningsrummen säger till en!

• MittAndraJag

Här har vi en tant som stickar raggsockar, städar golven och hjälper barn som är är i badhuset med en förälder av "fel" kön Jättebra!

• MittAndraJag

Jag har sett manliga turister som badat i kallingar. Gamla och slitna utan ben, blä   Man kan ju hyra nytvättade badbrallor ju... 

Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?