Värmland/karlstad med omnejd del 5
Hej
Jag kör igång tråd nr 5....
Kram Seafree
Hej
Jag kör igång tråd nr 5....
Kram Seafree
Henriks wife: Inga tokiga frågor alls!
När man börjar med sprutorna får man ta blodprover för att kolla hormon halten i kroppen och är den för hög sänker de och tvärtom.
Har gjort äggplock idag och fick 14 ägg som befruktas nu på eftermiddagen. Och imorgon får jag se hur många som delar sig och då beslutades det om det blir långtidsodling eller återförande på torsdag.
Kram
Grattis Babar... Tack Seafree, lycka till på torsdag.. å hoppas din teori med kvalité stämmer;)
Kramar
Oj, var ett tag sen jag var inne, roligt med sånt liv på sidan!
HW; tack för dina frågor till de mer erfarna i gänget, det hjälper mig också! Och tack ni som svarar så bra!
Jag håller tummarna för er tjejer, Seafree, Freida och Babar!!
Kråkspark: Det va så länge sen att jag glömt vart du är i karusellen? Tack för tummarna! Känner ingenting alls än så länge,,, kallsvettas bara.
Välkommen hit Ofir1.
Grattis till många fina ägg Babar och lycka till på ET.
Freida, vad bra att du är så lugn och harmonisk. Man kanske blir det andra gången. Jag har verkligen tagit det lungt, inte stressat och oroat mig för dumma grejer. Men jag känner mig ändå stressad på något vis av hela situationen, att bara gå och vänta på testdagen. Blä...
Tack seafree, Freida, HW (dej känner jag igen ) och Luthien för välkommandet.
Lycka till allesammans.
Är inte så jätte insatt sånt som ivf, ÄP, ET osv men jag håller på att lära mej. Därför kanske jag kan verka lite bortkommen ibland
Kram
Ofir; Hur är din situation? Om du har lust att berätta..
Luthien... ja, väntar är juh fortfarande "olidlig"...men det känns inte alls som första gången för mig.
Freida - Nedå, jag har inget emot att berätta. Jag har ju skrivit lite längre upp.. men något mer kanske.
Jag och min sambo har försökt i 13 månader.
Min äl är inte regelbunden och jag får därför pergo. Har haft några egna äl, men inte särskillt ofta.
Vi har inte gjort/påbörjat någon utredning än, då överläkaren ville prova med pergo först (då äl var ett uppenbart problem).
Började med pergo i november och jag hade sån tur att jag släppte (säger man så?) 2 ägg redan på enkelkuren.
Är nu på min 4:e pergokur och väntar på äl.
Händer det inte något efter 6 pergokurer (alltså 2 kurer kvar efter denna) så ska vi kolla upp min sambos simmare och eventuellt något mer. Men just nu är jag lite osäker på vad som ska hända. Vi får väl se vart det bär av.
Jag använder dessutom temperaturmetoden (på fertilityfriend) för att bekräfta äl och har gjort det sen i april. Det är lite onödigt nu när jag vet exakt när jag får äl, men det är väl mest av gammal vana skulle jag tro.
Humm.. är det något mer jag ska skriva kanske?
Jag bor i Karlstad och är 20 år, min sambo är några år äldre. Varken han eller jag har några tidigare barn.
Det är bara fråga om du/ni undrar något? Lite svårt att komma på när man sitter och försöker.
Okej! Jag har inga alls erfarenheter av pergokurer, eftersom vi fick IVF direkt.. eftersom jag har egen ägglossning. Efter vår utredning konstaterades att min man hade många men även många missbildade spermier.
Men lycka till nu då att ni snart lyckas...
Nu måååste jag sova.
Godnatt