• seafree

Värmland/karlstad med omnejd del 5

Hej

Jag kör igång tråd nr 5....

Kram Seafree

Man tar sig dit man vill med de rätta hjälpmedelen!
  • Svar på tråden Värmland/karlstad med omnejd del 5
  • Kråkspark

Ja, jag säger detsamma!
    Jag har nu varit och beställt mina mediciner på apoteket, bor i småstad så sprutorna var inget de hade på lager... Men jag börjar spraya om tre veckor, så nu börjar det kännas på riktigt! Hoppas ni andra mår bra och njuter av den fantastiska solen/värmen!

• Henriks wife

Visste väl att listan fanns, men den satt långt bak *s*

Väntar på behandling:
    Bebisnoja 25 år
    Kråkspark, 29, IVF-start 12 mars

Pergotime:
    Aurora Adine, 27 år. Tredje kuren, ett MA.

Sprayare:

Sprutare: Henriks Wife, 28 år Puregon 1:a kuren 50 IE /16/4 VUL 23/4

Ruvare:

Gravida:
    Ofir1, 20 år, 4:e kuren pergo, BF 11/11 -07.
    Babar, 33 år, 2:IVF/ICSI, spraystart 14/1, sprutstart 1/2, ÄP 13/2, ET 19/2, testdag 3/3, VUL 23/3, BF 5/11

Ej gravid:
    Cyndee, 39 år, 1:a IVF/ICSI (nytt försök aug 07)
    Luthien, 1:a IVF/ICSI

Väntar på FET:

Uppehåll:
    Seafree, 28årMan tar sig dit man vill med de rätta hjälpmedelen!
    Freida, 25 år (2 IVF/ICSI misslyckade)

• Aurora Adine

Så du har kört igång nu, HW. Hoppas det funkar superbra för dig!! Kanske blir sprutor för mig med, om inte trippelkuren funkar. Får se på måndag...

Uppdaterar listan

Väntar på behandling:
    Bebisnoja 25 år
    Kråkspark, 29, IVF-start 12 mars

Pergotime:
    Aurora Adine, 27 år. Fjärde kuren, ett MA.

Sprayare:

Ruvare:

Gravida:
    Babar, 33 år, 2:IVF/ICSI, spraystart 14/1, sprutstart 1/2, ÄP 13/2, ET 19/2, testdag 3/3, VUL 23/3, BF 5/11

Ej gravid:

Väntar på FET:

Uppehåll:

• Henriks wife

Ja nu är jag i gång, det är lite otäckt så här i början, men det går bra. I kväll ska jag ta sprutan för första gången när Henrik inte är med och på jobbet *hujja* *ler*

Hoppas på bra resyltat för dig Aurora på Måndag

• seafree

HW: Lycka till med sprutan ikväll!!! Det kommer att gå kanon bra

• seafree

Jag fixar en ny sida den 4/5 och länkar in den här så att ni vet

• Bebisnoja

Ja ni, det händer precis lika lite i mitt liv som det gör här på forumet. I dag fick vi i alla fall brevet med en tid till fertilitetsmottagningen så snart kanske vårat äventyr drar igång. I slutet av maj ska vi dit....

Hur går det för er andra?

• Aurora Adine

Jag var hos läkare i måndags för andra vulet denna cykel, och det visade att det fortfarande (dag 26) inte var några äggblåsor på gång. En hade växt 0,5mm på 10 dagar, och slemhinnan hade KRYMPT 2mm... Läkaren ville att vi skulle överväga att börja med sprutor, eftersom trippeldos pergotime inte hjälper, men ärligt talat vill jag nog vänta med det. Ska försöka gå ner lite i vikt och se om det hjälper pergotime att kicka igång bättre, och ge det en chans till. Om det inte tar sig under sommaren så börjar vi kanske med sprutor efter semestern.
    Känns inte helt uppåt, men man måste ju stampa sig vidare.

• Henriks wife
    Auroa: Japp, hoppas det hjälper med en viktnedgång och fortsatt pergo, håller tummar och tår

Här har det inte heller gått så bra, visade sig att jag var full i cystor så det var bara att avbryta kuren och återbesök den 10/5....troligtvis får jag en spruta då för att kicka i gång mensen

Känns tufft att avbryta, men, men känns skönt att läkarna vill hinna med en kur till innan somaruppehållet
  • Kråkspark

Japp, så var man igång. Men det är inget kul dessvärre. Två dagar och jag blöder lite i näsan hela tiden. Det går över lagom till jag tar nästa dos. Ont i huvudet och ländryggen. Har någon av er haft så mycket symptom efter två dagar med cynarelan?!? Jag trode inte att det skulle bli nån biverkan eftersom jag redan var nerreglerad av Proveran... Men, det känns bra att vara igång!

Uppdaterar listan!
    Väntar på behandling:
    Bebisnoja 25 år

Pergotime:
    Aurora Adine, 27 år. Fjärde kuren, ett MA.

Sprayare: Kråkspark, 29 år

Ruvare:

Gravida:

Ej gravid:

Väntar på FET:

Uppehåll:

• Kråkspark

Jo,glömde fråga om någon av er kännt av Cynarelan i halsen också? Det känns som den rinner ner och lägger sig i svalget (smakar märkligt) för att sedan irritera strupen och magmunnen. Jag har normalt inga problem med magkatarr eller liknande, men har idag haft jätteont... Som sagt, trode inte det skulle komma några biverkningar alls!??

Svar på tråden Värmland/karlstad med omnejd del 5