• seafree

Värmland/karlstad med omnejd del 5

Hej

Jag kör igång tråd nr 5....

Kram Seafree

Man tar sig dit man vill med de rätta hjälpmedelen!
  • Svar på tråden Värmland/karlstad med omnejd del 5
  • Aurora Adine

Jo, det är väl gött att veta. Fast.. JAG har redan från första kuren fattat att det blivit längre cykler än läkaren trodde, men nu är det tredje gången gillt, så att säga, och ett mönster mer än två tillfälligheter. Hoppas att jag kan få komma in och kolla äggblåsor lite senare nästa cykel, och kanske få fler vul för att se hur fort de växer egentligen.
    Det är ärligt talat lite jobbigt att få ett datum för ÄL av läkaren, försöka mysa en-två dagar innan och sen hålla på varannan dag fram till ÄLstickorna visar plus. I alla fall om plusset blir 20 dagar EFTER läkarens förutspådda datum. Kul med sex, men på löpande band... Jag är inte tonåring längre..

• Kråkspark
    , nä du Aurora Dine, det kan jag förstå!!! Hur ska man kunna koppla bort allt det praktiska? Ni får väl mysa ibland och köpa kroppschoklad ibland!! haha... skämt å sido, hur skjuttsingen kommer man ifrån fabrikskänslan, det är nog svårt! Kram
  • Henriks wife

Tassar in för att tala om att jag lever, men det är knappt är så jäkla depp

Japp, jag åt pergo...det gav inte resultat och jag äter min sista provera tablett i morgon för mens.....sen hoppas jag på att den ska komma snart för att kunna börja med sprutorna....

• Aurora Adine

Jobbigt HW. Är det sprutor istället för pergotime, eller sprutor inför ivf? Jag är rätt kass på vad som händer efter pergotime..

Själv har jag mens, jävlaskit så att säga.., och när jag skulle ha tag på dem på fert så var de på tjänsteresa. Typiskt! Vet inte om jag ska fortsätta med dubbel dos pergo denna gång, eller hur läkaren tänkt sig. Men som tur är ska de va tillbaka på måndag, då jag är på dag 5 och ev ska börja ny kur. Får hoppas att det inte krånglar då...

• Henriks wife
    Aurora: Nu inväntar jag mens med hjälp av pergon och sen ska jag få börja spruta, men inte inför IVF utan bara för att få ÄL

Ska in på ett VUL en vecka efter första mensdagen och då räknar hon ut när jag ska skuta spruta och när jag ska börja med nästa spruta för att ägget ska lossa.
  • Aurora Adine

Aha, det låter komplicerat. Jag är livrädd för sprutor, fast jag vet att risken finns där. Har ju inte fått ÄL som jag ska av pergotime, utan det har dröjt till dag 40 ungefär. Vet inte om mina äggblåsor är utvecklingsstörda eller bara rent lata, men växer gör de inte i alla fall. Dag 19 var ena 11mm och ägglossning dag 40?? Gah.
    Försöker i skrivandets stund få tag på fert, för jag är på dag 5 idag och har ingen aning om vad läkaren tänkt sig denna cykel.

• Aurora Adine

Kanske ska förklara bättre; jag är inte rädd för sprutor i sig, utan för att risken för flerbarnsfödsel ökar när man får hormonsprutorna. Tvillingar är något jag helst inte vill ha, och trillingar... hjälp! (Hoppas jag inte låter som otacksammast i hela världen för att jag inte "tar vad jag får" men det ligger en hel del annat bakom den rädslan..)

• Henriks wife
    Aurora: Nä man har rätt att känna som du gör, inge fel med det. Själv hoppas man på tvillingar , men vi tar vad vi får.....
  • Aurora Adine

Jo, klart man tar vad man får, men fick jag välja så skulle jag vilja ha två barn fast ett i taget..
    Jag ska börja med trippeldos idag förresten, så nu måste jag gå och vara nojig för att jag ska bli överstimulerad och vara tvungen att vänta ÄNNU längre på bebis. Ska in på vul fredagen den trettonde. Det ni..

• Aurora Adine

Här var det minsann tyst.
    Hur är det med er tjejer?

Svar på tråden Värmland/karlstad med omnejd del 5