• seafree

Värmland/karlstad med omnejd del 5

Hej

Jag kör igång tråd nr 5....

Kram Seafree

Man tar sig dit man vill med de rätta hjälpmedelen!
  • Svar på tråden Värmland/karlstad med omnejd del 5
  • seafree

Cyndee: GRATTIS och lycka till med smalstigen/IVF 2!!

• Luthien

Tack alla snälla tjejer. Tråkigt med minus på testet men man får se framåt. Något positivt är att man slipper alla mediciner som ger konstiga biverkningar, svullnaden på magen har äntligen gått ner (inte riktigt helt, har nog lagt på några kilo under IVF) och man får dricka lite vin. Det är klart det skulle vara bättre med ett +, men man få försöka pigga upp sig lite.

Det som jag upplevde som jobbigt under IVF är att man under behandlingen har massa tider att passa för mediciner och läkarbesök, man är upptagen och hinner inte tänka och fundera så mycket. Sen när allt är över är det vardag igen och man har jättemycket tid att tänka på alla tråkigheter och deppa. Men vi klarar oss igenom det här också. Trots negativt resultat tycker jag att det var lite häftigt och speciellt att få göra IVF. Och tänk alla snälla männsikor vi har träffat som tog hand om oss under tiden, det är något att ta vara på, och inte minst tjejerna här. Ni är guld värda. Kram

• Kråkspark

Luthien; all heder till dig för ditt mod och din ork!! Ta hand om dig!

Jag skulle vilja fråga er som är igång med IVF varför ni valt just örebro, och inte falun eller uppsala? Vi ska nu välja klinik och när vi började surfa runt blir man lite fundersam. Ser man till resultatet, som alla redovisar, ligger falun 10-14% högre i lyckade resultat. Men hur mycket ska man bry sig om det där???

• Bebisnoja

Cyndee: Åhh va kul att ni fick ett försök till.

Luthien: Tänker på dig!

Seafree & Babar: Hur går det för er?

• Aurora Adine

Åh Luthien, så tråkigt. Men jag beundrar verkligen ditt mod och din inställning. Om du tar hand om dig och ser till att njuta och ta tillvara på de goda erfarenheterna så tror jag att mycket är vunnet.

• Henriks wife

Tassar in på morgonkvisten......

Har haft svårt att sova i natt, många tankar som far runt i huvudet inför besöket i morgon.....
    Är otroligt lättad över att vi ska få hjälp, men samtidigt lite nervös...this is it.....när jag liver in genom dörrarna i morgon så är jag där för att jag ska bli gravid.......

Det är inte nått som jag tänkt på eftersom jag vet innerst inne att jag inte kunnat bli gravid, men nu inom en snar framtid kommer jag trolgtvis kunna bli det *gaaaaahhhhhhh*

Nervöst, pirrigt och förväntansfull 3 känslor i samma paket

Behövde bara skriva av mig för några som kanske förstår *kram på er*

• seafree

Hej

HW: Lycka till imorgon!

Bebisnoja: Jag mår bra... är sansad och lugn! Det känns bra och nu hoppas vi på det bästa mer kan vi ju faktiskt inte göra i nuläget!

• Henriks wife

Tack seafree Bara två timmar kvar *hujja*

• Babar

HW: Håller tummarna för er, det kommer gå bra ska ni se!!

Här ruvas det på.. kom på att jag nog skulle kunna tjuvtesta imorgon men jag känner mig cool så vi väntar nog till lördag som är testdag (mannen vill det)

• Henriks wife

Ville berätta att allt gick bra i dag, vi ska gå vidare med sprutor, men det blir först i början på April troligtvis eftersom det ska vara i nästa menscykel och jag får inte äta provera än för att få igång mensen, läkaren ville att jag skulle ta prog-prover först den 12:e.
    Fick lära mig hur sprutorna fungerar och hur jag ska ta dem Läskigt, men det gick tillslut

Vi fick ett stort förtroende för dem i Örebro och hon trodde att jag inom 3 mån skulle bli gravid...känns skönt....och kan nu äntligen slappna av, jag vet att jag är i goda händer och de kommer hålla reda på allt åt mig

Svar på tråden Värmland/karlstad med omnejd del 5