• Aurora Adine

Värmland/karlstad med omnejd del 5

Men usch, HW, det var verkligen tur att du ringde direkt till Örebro! Jag vet ju att man ska vänta i ett år innan man får utredning eller hormoner, men att läkare säger man ska gå på pergo i ett år innan man ens får träffa en RIKTIG fertilitetsläkare är ju rena vansinnet. Skönt i alla fall att du nu äntligen fått en tid, så ni har en ärlig chans att få all hjälp ni behöver!!

• Aurora Adine

Klart du ska vara kvar hos oss HenriksWife! Du hör ju faktiskt till Värmlandstöserna, även om du råkar höra till Örebro inom sjukvården

Lägger till mig i listan under en extra rubrik.

Väntar på behandling:
    Bebisnoja 25 år
    Henriks wife 27, snart 28

Pergotime:
    Aurora Adine, 27 år. Tredje kuren, ett MA.

Sprayare:

Sprutare:

Ruvare:
    Freida 25 år 2:a IVF/ICSI spraystart: 25/12 sprutstart: 17/1 ÄP: 31/1 ET: 5/2
    Cyndee, 39 år, 1:a IVF/ICSI, testdag 10/2

Gravida:

Väntar på FET:

• Aurora Adine

Ja men Ofir, då står du på samma ruta som mig. Jag är inne på min tredje pergokur, denna gången dubbel, och har väl egentligen inte så mycket gemensamt med IVF och annat.

Det som gör oss till ett gäng här är, så vitt jag förstår, att vi 1) är Värmlandstöser och 2) har svårt att få barn. Sen vart vi befinner oss på vägen är en helt annan sak. Vi är här för att stötta varandra och få prata av oss och ställa "dumma" frågor. Så ser jag det i alla fall.

• Aurora Adine

Det är ganska vanligt med färgade flytningar och till och med små blödningar i början av en graviditet, så det betyder inte att det är kört, Freida. Håller tummarna för er!!

• Aurora Adine

Ska in på vul imorgon för att kolla upp om dubbelkuren pergotime hjälp nåt och jag har äggblåsor på gång. Hoppas så att det är en fin som är på väg att släppa snart. Fast jag misstänker att det inte är en bra cykel, då mina blödningar var konstiga och jag ev började med pergotime innan jag borde ha gjort det. *sucka*

• Aurora Adine

Jo då HW det har gått bra. Kanske lite FÖR bra... Var inne på vul igår och såg TRE äggblåsor. Nu var de lite för små för att säga nåt om (6, 8 och 9 mm) så vi ska tillbaka nästa vecka för ny kontroll. Men jag ställer in mig på sexförbud den här cykeln och enkeldos nästa månad. Då slipper jag bli besviken när det väl händer.

• Aurora Adine

Ja, det hoppas jag också, HW. Om inte annat så är det ju faktiskt inte fel att kroppen svarar på behandlingen. Vore egentligen värre om inget hände alls.

Det låter inte kul att det gjorde ont, Seafree, men oj så roligt med ett perfekt embryo Håller tummar och tår för er nu!

• Aurora Adine

Jag tror det är lätt att tänka negativt, och ärligt talat är det väl inte så konstigt om man gör det heller. Tror nog de flesta av oss är vana att få bakslag om och om igen på barnfronten, och det gör en väl lite misstänksam mot att lyckan kan vänta vid bim. Håller i alla fall tummarna för er Luthien.

Jättetråkigt att höra om neg test, Freida. Har mensen startat också nu? *kramar om*

Tjejer, håll tummarna för mig imorgon. Ska in och kolla hur många av mina äggblåsor som växt. Jag vill verkligen inte få sexförbud! Väntan är hemsk nog utan att man måste bli överstimulerad till på köpet...

• Aurora Adine

Jo det gick bra, HW. Bara en äggblåsa hade växt nämnvärt och var idag på 11mm. Lite för litet kanske för att kunna beräkna ÄL och att den inte ska gå tillbaka, men ändå något att slippa få sexförbud. Maken blev sååå lättad att han nästan blev tårögd stackarn. Visste inte att han tyckte det var så jobbigt att det kanske kunde bli fler än ett barn, men det är verkligen hans stora noja.
    Ska ta prog-prov 7 mars (eller ev senare om jag får positivt på ÄLstickor senare än beräknad ÄL) och cykeln är beräknad på 39 dagar denna gång. Jag tror dock att den kommer bli några dagar längre, för mina äggblåsor verkar vilja växa lååångsamt.

Om jag inte får ÄL denna kur får jag förmodligen gå över till trippeldos nästa omgång. Inte värst jättekul, men vad gör man inte för en liten...?

• Aurora Adine

Åh Luthien, så tråkigt. Men jag beundrar verkligen ditt mod och din inställning. Om du tar hand om dig och ser till att njuta och ta tillvara på de goda erfarenheterna så tror jag att mycket är vunnet.

Svar på tråden Värmland/karlstad med omnejd del 5