• 82an

Är det OK att ha päls på sig?

Ja som rubriken lyder är det OK att ha päls på sig?
    Motivera gärna era svar...

Anledningen till att jag startar denna omröstning är att jag hittade min mormors gamla kappa som jag fått (skitsnygg). Det visade sig dock att det är en päls. Jag är lite osäker på vad jag verkligen tycker om att bära päls

vecka 32
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?
  • 81a

Hehe.. Jag börjar bli lite trött och skriver lite osammanhängande Det finns djur som dödar för nöje skull faktiskt utan avsikt att äta. Inte så att det använder likdelarna till kläder men för nöjes skull 

• 81a

Men självklart försvarar det inte människans sätt att handla. Eftersom våra hjärnor och känslor är mer utvecklade än djuren så har vi ett val att handla på ett bra sätt. Vi behöver inte ta exempel från naturen och jämföra oss med djuren. Då börjarvi närma oss en naturalistisk livsåskådning som kan leda oss till fördärvet

• 81a
    sannispannisen skrev 2006-11-13 00:54:41 följande:
    katter t. ex va?
    Ja tex och apor
  • 81a

Den äldre naturalistiska livsåskådningen inte denmoderna varianten

• Helene m Olivia o Sigrid
    Cheri skrev 2006-11-13 00:29:00 följande:
    men är det inte så man sponsrar? Om inte så just dina pengar men genom att bära päls så skapar man ju ett mode, därav följer det folk som köper eftersom de inte ärvt sin farmors gamla likdelar...
    Haha! Jag har väldigt svårt att tro att jag skulle vara någon trendskapare bara för att jag har en pälskappa!!
  • vadskajaghetadå

helene - dig känner ju alla till!
    "där är ju hon ju, med sin mormors pälskappa"

• Helene m Olivia o Sigrid
    sannispannisen skrev 2006-11-13 01:36:43 följande:
    helene - dig känner ju alla till!"där är ju hon ju, med sin mormors pälskappa"
    Ja, så är det nog!
  • Minna07

Förr i tiden använda man pälsjackor mm för att det var det effektivaste att hålla värmen i. Nu finns det bättre alternativ, som håller värmen bättre än päls, dunjackor. Därför anser jag att man ska skippa pälsjackan och sattsa på dunjacka. Så slipper 20 djur till sätta livet till bara för att du tycker att det är snyggt med päls. För det är ju det det är frågan om...

Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?