• 82an

Är det OK att ha päls på sig?

Ja som rubriken lyder är det OK att ha päls på sig?
    Motivera gärna era svar...

Anledningen till att jag startar denna omröstning är att jag hittade min mormors gamla kappa som jag fått (skitsnygg). Det visade sig dock att det är en päls. Jag är lite osäker på vad jag verkligen tycker om att bära päls

vecka 32
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?
  • Katrine

Det är ju ändå 25% som tycker att päls är ok. Finns det inte något positivt att säga? Bara negativa inlägg här. Jag tycker inte att det finns något negativt eller dåligt med päls. Tycker att päls är jättefint, snygt, varmt mm Och ja, jag vet att det är en djurprodukt, precis som mycket annat. Herregud, varför denna hets mot päls? Hoppas ni kör lika hårt mot ägg, mjölk, kött, dun...
    Äkta päls helt naturligt!

• mosterfialotta

å nej! jag råkade trycka på ja! så räkna bort en från ja, då jag verkligen tycker nej!!

• AnnaGBG

En pappa på stan kommenterade min päls en gång. Jag hade på mig en kaninpäls och han fnös över hur jag kunde vara så jävla dum som bar päls. I barnvagnen fanns ett fårskinn, som jag kommenterade.

Det var tydligen skillnad för han äter minsann lammet. Men nog fan är jag uppväxt på kaninkött! VAD är skillnaden där, undrar jag!?

• Carro W

Gammal eller ärvd päls är ok. Men man ska inte köpa

• Santos v2

AnnaGBG du måste skoja nu ?

Du vet att fårplädar idag inte kommer från döda får utan från rakade får, där sedan ullet är pålimmat på en ibland fakeskinnlapp.

• mye

njää...jag vet inte. inte typ minka och rävar och annat men skinn har jag inget emot inte heller typ ren päls..det är ju djur som blir mat!

• mumama

jag tror nog att djuren behöver den bättre.. så nej ja tycker inte d e okej...

• AnnaGBG

Undrar vem som skojar?!?

Oavsett om det nu finns några plädar som är gjorda så, så undrar jag hur det går bra med skinnkläder, skor osv. Har undrats säkert 1000 ggr redan här men kan man tjata om att det är ok med gammal eller ärv päls så kan man väl tjata om det med.....? Det är preciiis samma sak och speciellt i mitt kaninexempel. Hela kaninen tas tillvara och samma med fåret.

Antingen så är man för eller så är man väl emot!? Att säga att man är sådan jäkla djurvän att man är emot pälsar men ändå ha på sig en för den råkar vara köpt av sin mamma eller nån.... Nej, sicken jäkla dubbelmoral!

Då erkänner jag hellre min ytliga, själviska, vill-vara-finsida.

• rajtantajtan

Citat: "Herregud, varför denna hets mot päls? Hoppas ni kör lika hårt mot ägg, mjölk, kött, dun..."

Och på vilket vis känns det bättre för dig då?

Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?