• 82an

Är det OK att ha päls på sig?

Ja som rubriken lyder är det OK att ha päls på sig?
    Motivera gärna era svar...

Anledningen till att jag startar denna omröstning är att jag hittade min mormors gamla kappa som jag fått (skitsnygg). Det visade sig dock att det är en päls. Jag är lite osäker på vad jag verkligen tycker om att bära päls

vecka 32
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?
  • 81a
    sannispannisen skrev 2006-11-12 22:49:06 följande:
    vad ska du ha för den?min killes syrra är jättesmal och vill ha en ny jacka..hon gillar hugokläder...
    Jag mailar dig.
  • Y O D A
    Jennie med ie skrev 2006-11-12 22:50:08 följande:
    Hmmm, en tråd med potential för en intressant etisk debatt har blivit till en försäljningstråd. Vad trist.
    Ja, har noterat det också. Pinsamt och genant.
    Vi ligger alla i rännstenen, men somliga av oss tittar på stjärnorna./O.Wilde
  • vadskajaghetadå

ja det är inte okej egentligen, det var dumt av mig att fråga vad hon skulle ha för den, ber om ursäkt!

• vadskajaghetadå

det kanske går att ta bort inläggen om man anmäler dom?

• vadskajaghetadå

jag anmälde iallafall mitt eget inläggGenerad

• 81a

Jag vet inte om man får sälja i trådar? Jag har sett det förut att det har hänt. Jag kan anmäla inläggen eller så skriver vi bara "över" dem...

• vadskajaghetadå

nä det är inte okej!

• rajtantajtan

NEJ, icke sa Nicke okej att ha päls såvida det inte är den egna kroppsbehåringen som avses...!

• Helene m Olivia o Sigrid

Jag tycker att det är helt ok!

Jag skulle dock aldrig i livet gå och köpa en päls men min mormors helt underbara gamla svarta ullkappa med silverrävskrage bär jag med stolthet! (annars dog ju den stackars silverräven helt i onödan!)

(¯`°?.¸ ღ O-031017 & S-051003 ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?