• 82an

Är det OK att ha päls på sig?

Ja som rubriken lyder är det OK att ha päls på sig?
    Motivera gärna era svar...

Anledningen till att jag startar denna omröstning är att jag hittade min mormors gamla kappa som jag fått (skitsnygg). Det visade sig dock att det är en päls. Jag är lite osäker på vad jag verkligen tycker om att bära päls

vecka 32
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?
  • 81a
    Lobu skrev 2006-11-12 19:38:59 följande:
    81a- Men det blir ju ingen ändring sålänge folk köper det! Slutar folk köpa pälsar så finns det ingen marknad för det längre.
    Det är likt förbannat politikerna du ska vända dig till och inte den enskilda människan. Att tänka om en ung tjej som bär päls att hon är korkad är bara slöseri på energi då industrin är dem som tjänar på folks fåfänga.
  • Linda1976

Jag tycker inte att det är ok att gå och köpa sig en päls, och är emot det i princip. Dock, om man ärver el får en väldigt gammal päls, så varför inte.... Lika väl det som att slänga den.

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • ressiwresseB

Nej nej nej och åter nej. Vidrigt. Visst skrev någon någonting om att päls bärs av vackra djur och fula människor??

Instämmer helt.

• 81a
    ressiwresseB skrev 2006-11-12 19:49:56 följande:
    Nej nej nej och åter nej. Vidrigt. Visst skrev någon någonting om att päls bärs av vackra djur och fula människor??Instämmer helt.
    Jag känner många vackra människor som bär päls och fula som inte gör det- hade det vart så lätt att mäta en människas inre hade vi levt i en enkel värld
  • Emilia82

jag känner vackra människor som bär päls... och visst finns det många fula som ej gör det

• 81a

Jag är ganska komplex och mångfacetterad oallafall- hoppas att ni också är det.

• imperia72

Nepp, gillar inte heller dunjackor, skinjackor/skor m.m

• Y O D A

länk till pälsindustrin.com - tycker ni ska kolla på den
    www.palsindustrin.com/start.htm

Om någon har lagt in den här länken tidigare så ber jag om ursäkt, jag kan ha missat det tidigare i tråden.

Vi ligger alla i rännstenen, men somliga av oss tittar på stjärnorna./O.Wilde
  • 81a

det står även pälsdetaljer och klädesplagg. Det gäller såklart inte bara päls. Utan allt annat som snygga skinnväskor, mockaskor etc

Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?