• 82an

Är det OK att ha päls på sig?

Ja som rubriken lyder är det OK att ha päls på sig?
    Motivera gärna era svar...

Anledningen till att jag startar denna omröstning är att jag hittade min mormors gamla kappa som jag fått (skitsnygg). Det visade sig dock att det är en päls. Jag är lite osäker på vad jag verkligen tycker om att bära päls

vecka 32
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?
  • Hädvigg

Kappan finns redan och du tycker att den är snygg.
    Använd, säger jag.

• Tussan05

Själv tycker jag det är ok om allt gått rätt till. Jag menar hur många har inte tex äkta skinnjacka/skinnmöbler osv utan att folk reagerar?

• 81a

Jag tycker personligen att det är fel ATT djuret dödas, inte bara enbart HUR. Och många har fått om bakfoten att djuret bara plågas då det gäller pälsjackor. Jag tror snarare att många människor dövar sitt dåliga samvete genom att peka ut en sak som käns lite lättare att avstå ifrån.

• 81a

Många retar sig på just pälsjackan då det ÄR en statuspryl sedan generationer.

• 81a

Går jag ut och festar slänger jag hellre på mig en päls än en ful dunjacka. Ego kanske, men jag har iallafall varken en skinnsoffa eller skinväska och en massa skinndetaljer på kläder. Dessutom äter jag lite kött.

• kobra

nej om det bara är för för skönhets skull
    ja om det är istid

• Tossan79

Röstade nej, men å andra sidan tycker jag att om det handlar om din mormors gamla kappa är det ok. Den finns ju redan... Men en ny päls, eller ens en jacka med pälsdetaljer är nej!

• 81a

Pamela Andersson övertygar mig  inte att avstå från päls. Fram med bättre förebilder isåfall.

• annki72

Jag tycker det är OK, har själv en mink päls väst som är skit snygg.
    Min man har fött upp minkarna och jag vet att de hade det jätte bra så länge de levde, inget djurplågeri alls!

Det är inte värre att ha päls/skinn än att äta kött!

Klart du ska använda pälsen!!

• MINI25

Har själv en underbar päls (eller ja, päls på insidan), den använder jag med gott samvete, precis som jag använder mina skinnväskor och skinnskor och äter kött..

Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?