Är det OK att ha päls på sig?
Skulle aldrig bära päls - döda djur enbart för pälsen, så bimbos o tanter kan se snygga ut, NEJ.
Dessutom är det fult och ser billigt ut.
Skulle aldrig bära päls - döda djur enbart för pälsen, så bimbos o tanter kan se snygga ut, NEJ.
Dessutom är det fult och ser billigt ut.
länk till pälsindustrin.com - tycker ni ska kolla på den
www.palsindustrin.com/start.htm
Om någon har lagt in den här länken tidigare så ber jag om ursäkt, jag kan ha missat det tidigare i tråden.
ja det gör det, det är väl ingen som trott att en t ex en krage är ok men en päls inte är ok - självklart gäller det all päls/skinndetaljer.
Jag köper t ex inte jackor med pälsdetaljer, jag läser på plagget/skon/väskan vad det är för något innan köp.
Kan man fortfarande försvara sin rätt att bära päls mm efter att man blivit lite mer upplyst, ja då är det bara att beklaga. Finns även video att kolla om man fortfarande inte är övertygad om att det är fel.
För de som är intresserade och vill få stopp på den här industrin så står det även vilka klädkedjor som är ok att handla ifrån. (även vilka som använder päls)
Finns även information om vad olika pälssorter kan döpas om till.
ja, är ju inte svårt att förstå varför den vidriga päls/skinnbranchen lever vidare.
Konsumenterna styr. När diskussionen handlar om vad som är snyggt och tråden ligger under skönhet & mode. Tragiskt.