Inlägg från: Santos v2 |Visa alla inlägg
  • Santos v2

Är det OK att ha päls på sig?

Jag tycker det är konstigt att man inte får ta skinnet från sina döda farfar och linda runt halsen när det är kallt ute. hans könshår hade kunnat bli nån form av hakvärmare eller något...

Jag menar, skinn som skinn...!

• Santos v2

Alla som måste ge sitt liv förtidigt mår väll dåligt. 99,99% av alla djur som slaktas tror jag inte vill dö. Dom vill nog leva och leta nötter och rötter. Jaga fåglar och vara djuriga i naturen. Jag tror inte djur ser likadant som människor på LIV, men jag garanterat att dom vet vad död är. Tänk er bara paniken man kan se hos en påkörd fågel när man närmar sig den. Eller katt som blivit slagen, eller en hund som blivit biten, eller mink som är instängd i en 1x1m stor bur utan golv..

Har ni sett den dokufilmen med minkuppfödaren som säger. Nej nej dom är inte stressade. Så filmar dom honom när han ska hämta ett djur. Direkt när han går längst gången mellan burarna så börjar alla djur att tjuta, låta och springa runt i burarna av panik.

nej nej dom förstår inte att något skumt är pågång. Nej nej!

Ohh jag skulle vilja stoppa in en pälsuppfödare i en bur och gå förbi med en elpistol då och då och bara skrämmas....

• Santos v2

Vilken filmtitel.

"Han körde genom X delstater med en annans människas huvud som mössa" Groteskt ? Ungefär lika skabbigt som att köra in huvet i en stackars bävers röv för att hålla sig varm. NÄR DET FINNS ULLMÖSSOR och får som älskar att bli klippta.

• Santos v2

AnnaGBG du måste skoja nu ?

Du vet att fårplädar idag inte kommer från döda får utan från rakade får, där sedan ullet är pålimmat på en ibland fakeskinnlapp.

• Santos v2

AnnaGBG: Det är ju också en av anledningarna till att man slaktar kor (som är det vanligaste skinnet i kläder/skor) med bult i hjärnan. För att bevara skinnet och köttet till försäljning.

Jag äter dock inte kött eller bär skinn så jag bidrar inte till något djurs död.

Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?