Är det OK att ha päls på sig?
Jag är lite osäker....men jag har en själv, en vit knälång pälskappa som är så JÄVLA snygg!
Jag är lite osäker....men jag har en själv, en vit knälång pälskappa som är så JÄVLA snygg!
En pappa på stan kommenterade min päls en gång. Jag hade på mig en kaninpäls och han fnös över hur jag kunde vara så jävla dum som bar päls. I barnvagnen fanns ett fårskinn, som jag kommenterade.
Det var tydligen skillnad för han äter minsann lammet. Men nog fan är jag uppväxt på kaninkött! VAD är skillnaden där, undrar jag!?
Undrar vem som skojar?!?
Oavsett om det nu finns några plädar som är gjorda så, så undrar jag hur det går bra med skinnkläder, skor osv. Har undrats säkert 1000 ggr redan här men kan man tjata om att det är ok med gammal eller ärv päls så kan man väl tjata om det med.....? Det är preciiis samma sak och speciellt i mitt kaninexempel. Hela kaninen tas tillvara och samma med fåret.
Antingen så är man för eller så är man väl emot!? Att säga att man är sådan jäkla djurvän att man är emot pälsar men ändå ha på sig en för den råkar vara köpt av sin mamma eller nån.... Nej, sicken jäkla dubbelmoral!
Då erkänner jag hellre min ytliga, själviska, vill-vara-finsida.
EKJ76-- Nja, jag tar igen upp mitt kaninexempel. De äts upp.
EKJ76-- Ja, visst håller jag med. Men jag har en kaninpäls och känner mig då inte lika skurkaktig
Onödigt...tja, det är ju just DET det tydligen inte är eftersom det finns en marknad. Många, många anser ju inte att det är onödigt.
Hade det funnits ett alternativ där djuren levde lyckliga fram tills den dagen de dog, så hade jag inte sett något allra minsta fel i det hela.